Etusivu » Tiedotteet » Ympäristö ja luonto » Jouni Nissinen EEB:n varapuheenjohtajaksi

Suomen luonnonsuojeluliitto

Jouni Nissinen EEB:n varapuheenjohtajaksi

Julkaistu: 02.10.2012 klo 14:36
Julkaisija: Suomen luonnonsuojeluliitto

Suomen luonnonsuojeluliiton suojelupäällikkö Jouni Nissinen, 41, on valittu Euroopan ympäristötoimiston EEB:n varapuheenjohtajaksi. EEB on vuonna 1974 perustettu kansallisten ympäristöjärjestöjen edunvalvontajärjestö, joka pyrkii vaikuttamaan EU:n lainsäädäntövalmisteluun Brysselissä. EEB:llä on tällä hetkellä yli 140 jäsenjärjestöä eri puolilta Eurooppaa. Se on jäsenjärjestöjen henkilömäärillä mitattuna maailman suurin ympäristöjärjestöjen koalitio.

EEB:n puheenjohtajana jatkaa ruotsalainen Mikael Karlsson. Kaksi muuta varapuheenjohtajaa tulevat Tšekistä ja Englannista.

Nissinen on toiminut Luonnonsuojeluliiton palveluksessa vuodesta 2006. Hän aloitti ympäristönsuojelukoordinaattorina, siirtyi sen jälkeen ympäristönsuojelupäälliköksi ja siitä edelleen nykyiseen suojelupäällikön tehtävään, jossa hän vastaa SLL:n luonto- ja ympäristöyksikön johtamisesta.

Nissinen on työskennellyt aiemmin Taiga Rescue Networkin toiminnanjohtajana ja Luonto-Liiton pääsihteerinä. Hän on koulutukseltaan maatalous- ja metsätieteiden maisteri. Nissinen on naimisissa ja hänellä on kaksi lasta.

- suojelupäällikkö Jouni Nissinen, puh: 040-8281881, jouni.nissinen@sll.fi

- toiminnanjohtaja Eero Yrjö-Koskinen, puh: 050-3478778, eyk@sll.fi

- maksuton kuva Jouni Nissisestä viestimien käyttöön, kuva: SLL / Lauri Salminen