Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » Jari Paasikivi ehdolla Teknologiateollisuus ry:n puheenjohtajaksi

Teknologiateollisuus ry

Jari Paasikivi ehdolla Teknologiateollisuus ry:n puheenjohtajaksi

Julkaistu: 31.10.2012 klo 13:29
Julkaisija: Teknologiateollisuus ry

Teknologiateollisuus ry:n vaalivaliokunta ehdottaa Uponor Oyj:n hallituksen puheenjohtajaa Jari Paasikiveä yhdistyksen puheenjohtajaksi 28.11.2012 alkaen.

Teknologiateollisuuden hallituksen nykyinen puheenjohtaja, Konecranes Oyj:n toimitusjohtaja Pekka Lundmark ilmoitti elokuussa 2012, ettei Aasia-komennuksensa vuoksi ole käytettävissä valittaessa Teknologiateollisuus ry:n puheenjohtajaa vuodeksi 2013. Vaalivaliokunta ehdottaa Lundmarkia yhdeksi Teknologiateollisuus ry:n varapuheenjohtajista.

"Jari Paasikivi on kokenut Teknologiateollisuus ry:n hallituksen jäsen. Hän on toiminut myös yhdistyksen varapuheenjohtajana. Paasikivellä on laaja kokemus vientiteollisuusyritysten johtamisesta ja hallitustyöskentelystä. Jari Paasikiven ja Pekka Lundmarkin tehtävien vaihto varmistaa vankan kokemuksen ja jatkuvuuden Teknologiateollisuus ry:n hallituksessa", sanoo Teknologiateollisuus ry:n vaalivaliokunnan puheenjohtaja, vuorineuvos Jorma Eloranta.

Teknologiateollisuus ry:n hallitus valitsee puheenjohtajan järjestäytymiskokouksessaan 28.11.2012.

Lisätiedot:

vuorineuvos Jorma Eloranta, jorma.eloranta@kolumbus.fi, p. 09 1923 311 (soittopyynnöt)

Suomalaisen teknologiateollisuuden päätoimialat ovat elektroniikka- ja sähköteollisuus, kone- ja metallituoteteollisuus, metallien jalostus, suunnittelu ja konsultointi sekä tietotekniikka-ala. Toimialalla tehdään 80 % koko elinkeinoelämän tutkimus- ja kehitysinvestoinneista. Ala vastaa 60 % Suomen koko viennistä, ja liikevaihdosta yli 70 % kertyy globaaleilta markkinoilta. Teknologiateollisuus ry:n runsaat 1 600 jäsenyritystä edustavat lähes 90 % Suomen koko teknologiateollisuudesta.