Etusivu » Tiedotteet » Turvallisuus » Automaattinen rekisterikilven tunnistus Boschin Divar 700 sarjan H.264-hybridi- ja -verkkotallentimiin

Robert Bosch Oy

Julkaistu: 06.07.2010 klo 10:16
Julkaisija: Robert Bosch Oy

Automaattinen rekisterikilven tunnistus Boschin Divar 700 ‑sarjan H.264-hybridi- ja -verkkotallentimiin

• Yhdistetty CCTV-valvonta ja ajoneuvojen kulunvalvonta
  •   Joustava ja helppokäyttöinen ratkaisu moniin erilaisiin kulunvalvontasovelluksiin
  •  Divar 700 ‑sarjassa automaattinen rekisterikilpien haku

Bosch Security Systems tarjoaa CCTV-valvontaan uuden automaattisen rekisterikilpien tunnistusratkaisun (ALPR). Ratkaisun avulla 700-sarjan hybridi- ja verkkotallentimet voidaan liittää Boschin REG-Sentry-ALPR -järjestelmään. Divar 700 ‑sarjan tallentimessa rekisterikilpiä voidaan hakea automaattisesti, jolloin järjestelmä näyttää rekisteritunnusta vastaavan videotallenteen sekä siihen liittyvät tiedot, kuten videon tallennusajankohdan.

REG-Sentry on ensimmäisiä automaattiseen rekisterikilpien tunnistukseen perustuvia automatisoituja ajoneuvojen kulunvalvontajärjestelmiä. Käyttäjä voi tehdä järjestelmään listat kielletyistä tai sallituista rekisteritunnuksista ja valita valvotulle alueelle päästettävät ajoneuvot. Järjestelmä tarjoaa joustavan ja helppokäyttöisen ratkaisun moniin erilaisiin kulunvalvontasovelluksiin, kuten yksityisteiden, pysäköintitilojen, aidattujen asuinalueiden, tehtaiden, varastojen, satamien, toimistojen, sairaaloiden tai koulujen valvontaan.

Integrointiratkaisussa käytetään Boschin ATM/POS-laitetta, joka on alun perin tarkoitettu rahaliikennetietojen tallentamiseen ja liittämiseen haluttuihin kamerakuviin esimerkiksi pankkiautomaatti- tai kassatapahtumien yhteydessä.

ATM/POS-laitetta voidaan käyttää myös REG-Sentry-valvontayksikön ja Bosch Divar 700 ‑sarjan hybridi- ja verkkotallentimien välisenä rajapintana, joten ALPR-toiminnallisuus voidaan integroida Boschin videovalvontajärjestelmiin.

Joustavuuden parantamiseksi Boschin REG-Sentry ‑ohjelmiston lähettämää tietoa voidaan muokata, jotta REG-Sentry ‑järjestelmän tuottamat tiedot olisivat muodon ja sisällön osalta yhteensopivia useimpien ajoneuvopohjaisten kulunvalvontasovellusten kanssa.

Communications & PR Manager Hanna Räisänen, 010 480 8225, mailto:hanna.raeisaenen@fi.bosch.com

Key Account Manager Ari Lankinen, 010 480 8327, mailto:ari.lankinen@fi.bosch.com

Bosch-yhtymä on maailman johtavia teknologiatuotteiden ja ‑palveluiden toimittajia. Ajoneuvo- ja teollisuustekniikkaa, kulutustarvikkeita sekä rakennusteknisiä tuotteita valmistavan yhtymän vuoden 2009 liikevaihto oli 38,2 miljardia euroa, ja sen palveluksessa oli runsaat 275 000 työntekijää. Yhtymä käsittää Robert Bosch GmbH:n sekä sen noin 300 tytäryhtiötä noin 60 maassa. Myynti- ja palveluyhteistyökumppanit mukaan lukien Bosch on edustettuna noin 150 maassa. Maailmanlaajuinen kehitys-, tuotanto- ja myyntiverkosto on Boschin kasvun perusta. Bosch käyttää tutkimukseen ja kehitykseen yli 3,5 miljardia euroa vuodessa ja hakee vuosittain noin 3 800 patenttia. Tuotteidensa ja palvelujensa avulla Bosch parantaa elämänlaatua ja tarjoaa innovatiivisia ja hyödyllisiä ratkaisuja.

Robert Bosch (1861–1942) perusti yhtiön Stuttgartissa vuonna 1886 hienomekaniikan ja sähkötekniikan korjaamoksi. Bosch-yhtymän taloudellinen riippumattomuus ja yrittäjänvapaus perustuvat poikkeukselliseen omistusrakenteeseen, jonka ansiosta yhtiö kykenee toteuttamaan merkittävät investointinsa ja kantamaan yhteiskunta- ja ympäristövastuunsa perustajansa Robert Boschin hengessä. 92 prosenttia Robert Bosch GmbH:n pääomasta omistaa yleishyödyllinen säätiö, Robert Bosch Stiftung. Teollisesta toiminnasta vastaa äänivaltaa käyttävä Robert Bosch Industrietreuhand KG. Yritystoiminnan omistajuustoiminnoista huolehtii säätiö. Jäljellä olevat osakkeet ovat Boschin perheen ja Robert Bosch GmbH:n omistuksessa.

Lisätietoja: www.bosch.fi