Etusivu » Tiedotteet » Tietokoneet » Tutustu 3D-sisältöön uudella Smart TV 3D-sovelluksella

Samsung Electronics Nordic

Tutustu 3D-sisältöön uudella Smart TV 3D-sovelluksella

Julkaistu: 31.05.2011 klo 14:00
Julkaisija: Samsung Electronics Nordic

Samsungin teettämä TNS Gallupin Pohjoismainen tutkimus osoittaa, että 3D-TV:t kiinnostavat Suomessa. Samsung esittelee Smart TV -televisioihin sovelluksen, joka tuo uutta 3D-sisältöä katsojien ulottuville. Uusi Explore 3D -sovellus tarjoaa katsojille tilaisuuden tutustua uuden tekniikan viihdetarjontaan ja mahdollisuuksiin. Tarjolla on muun muassa 3D-​​muodossa olevia dokumenttiohjelmia, elokuvatrailereita ja musiikkivideoita.

Samsungin 3D-tuella varustettujen Smart TV -televisioiden omistajat pääsevät tutustumaan uuteen Explore 3D -sovellukseen. Se antaa television katsojille mahdollisuuden tutustua todenteolla 3D:n eri ulottuvuuksiin. Explore 3D toimii kuin tavallinen älypuhelinsovellus, erona on vain se, että se ladataan televisioon.

3D-kokemus kotisohvalla kiinnostaa entistä enemmän

Suurin osa suomalaisista ei ole kokenut 3D-TV:tä, mutta kiinnostus on kuitenkin suuri.  TNS Gallup teki Samsungille tutkimuksen, joka osoitti, että vain seitsemän prosenttia suomalaisista on kokenut 3D-TV:n.  44 prosenttia suomalaisista on kuitenkin kiinnostunut näkemään 3D-sisältöä omasta kotitelevisiostaan. Eniten halutaan katsoa 3D-elokuvia ja -luonto-ohjelmia. 3D Explorer -sovellus tarjoaa kokoelman dokumenttiohjelmia, -elokuvatrailereita ja - musiikkivideoita, joilla voi helposti tutustua 3D-formaattiin omalta kotisohvalta.

3D-televisio on monen toivomuslistalla
Vaikka 3D-viihde on vielä melko uusi ilmiö olohuoneessa, 3D-television hankinta kiinnostaa suomalaisia yhä enemmän. Samsungin teettämän tutkimuksen mukaan noin joka neljäs on kiinnostunut ostamaan TV:n, joka tukee uutta tekniikkaa.

Viime vuonna Samsung lanseerasi maailman ensimmäiset 3D-led-televisiot, ja tänä keväänä Samsung toi markkinoille uudet Smart TV:t, joilla voi muun muassa surffata netissä ja katsoa televisiota samanaikaisesti.  Smart TV -laitteisiin voi ladata sovelluksia, kuten HS.fi-uutispalvelun ja SF Anytime -videovuokrauspalvelun, ja laitteilla voi myös etsiä ja toistaa musiikkia, videota ja valokuvia kaikista kotiverkon laitteista.

Jotta voi nauttia television 3D-viihdesisällöstä, tarvitaan 3D-TV sekä 3D-lasit. Syksyllä 2011 Explore 3D -sovellus saapuu myös Samsungin vuoden 2010 3D-yhteensopiviin televisiomalleihin, joissa on Internet@TV-alusta.

Eva Carrero, markkinointipäällikkö,
eva.carrero@samsung.fi, p. 0400 807 750

Peter Roos, A/V myyntipäällikkö, peter.roos@samsung.fi p. 040 0442025
Toni Perez, OSG Viestintä,
toni.perez@osg.fi, 0400 630 063.
Kuvapyynnöt:
samsungpr@osg.fi
Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa:
www.samsung.fi ja valitse uutiset.
Haluatko Samsung in lehdistötiedotteita tai kokeilla uusia tuotteita? Ilmoittaudu lähetyslistalle osoitteeseen
samsungpr@osg.fi
Uutisia RSS-syötteinä:
www.samsung.com/fi/aboutsamsung/rss/rssFeedList.do

Samsung Electronics Co Ltd, Korea, on johtava televisioiden, muistisirujen, matkapuhelinten ja näyttöpaneelien valmistaja. Yrityksellä on 190 500 työntekijää 68 maassa ja kahdeksalla eri liiketoiminta-alueella. Vuonna 2010 yhtiön yhteenlaskettu liikevaihto nousi 135,8 miljardiin Yhdysvaltain dollariin. Samsung Electronics Nordic AB:n liikevaihto vuonna 2010 oli 1.1 miljardia euroa. Pohjoismaiden yhtiö on kasvanut nopeasti vuodesta 1992. Sillä on 330 työntekijää, ja sen valikoimaan kuuluvat uusimmat tuotteet matkapuhelinten, äänen- ja kuvantoiston, IT-laitteiden ja kodinkoneiden aloilta.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki