Etusivu » Tiedotteet » Tietokoneet » Päivittäminen SSD-levyyn tarjoaa parhaan vastineen rahoillesi

Kingston Technology

Päivittäminen SSD-levyyn tarjoaa parhaan vastineen rahoillesi

Julkaistu: 25.09.2012 klo 14:13
Julkaisija: Kingston Technology

Riippumattomat suorituskykymittaukset osoittavat, että Kingstonin SSD parantaa tietokoneen suorituskykyä peräti 82%.

• Kingstonin SSD tarjoaa parhaan hinta/suorituskyky-suhteen muihin PC-päivityksiin verrattuna.
  • Muihin suosittuihin päivityksiin yhdistettynä SSD-päivitys voi jopa tuplata tietokoneen suorituskyvyn.
  • SSD:n valitseminen on nyt entistä helpompaa Kingstonin online SSD selector tool –työkalulla.

Kingston Digital tilasi Dennis Technology Labsilta tutkimuksen, jossa vertailtiin eri PC-päivitysratkaisujen hinta/suorituskyky-suhdetta. Tutkimus osoitti, että SSD:t tarjoavat rahalle parhaan suorituskykyvastineen. Tutkimuksen mukaan Kingstonin SSD SSDNow V+200 voi parantaa tietokoneen suorituskykyä peräti 82 prosentilla.

Brittiläinen tutkimusyhtiö Dennis Technology Labs vertaili SSD-päivitystä prosessorin, muistien vaihtoon ja muihin suosittuihin PC-komponenttipäivityksiin. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, mikä päivitys tarjoaa parhaan hyötysuhteen käytettyyn rahamäärään suhteutettuna. Tutkimus osoitti, että Kingstonin SSDNow V+200 tarjosi vertailun parhaan hyötysuhteen. Yhden prosenttiyksikön suorituskykyparannus saavutettiin 2.36 euron hinnalla. Myös muiden vertailtavien komponenttipäivitysten hyötysuhde parani, kun perinteinen kiintolevy päivitettiin SSD:ksi. Esimerkiksi prosessoripäivityksen suorituskykyparannuksen hinta per prosenttiyksikkö oli perinteisellä kiintolevyllä 67.9 euroa. Kun kiintolevy vaihdettiin SSD:ksi, parani  prosessoripäivityksen hyötysuhde n. 5.2 euroon per prosenttiyksikkö.

Tutkimuksessa tehdyissä käytännön kokeista kävi ilmi, että SSDNow V+200 SSD:llä oli merkittävä vaikutus tietokoneen käynnistysnopeuteen. SSD:llä varustettu tietokone käynnistyi peräti 2.5 kertaa tavallisella kiintolevyllä varustettua PC:tä nopeammin. Myös tyypillisten ohjelmien, kuten Microsoft Wordin ja Outlookin käynnistymisajat paranivat merkittävästi SSD:n myötä. Wordin käynnistyminen nopeutui 2.5-kertaisesti ja Outlook peräti viisinkertaisesti tavalliseen kiintolevyyn verrattuna.

– Ei ole koskaan ollut parempaa ajankohtaa investoida SSD-tekniikkan kuin tällä hetkellä. Hinnat ovat laskeneet jo alle yhden euron per gigatavu -hintaluokkaan, mikä tekee SSD-levyistä edullisempia kuin koskaan. SSD tarjoaa hintaansa suhteutettuna selkeästi parhaan suorituskyvyn parannuksen muihin päivityksiin verrattuna. Kingston haluaa tehdä SSD-päivityksestä mahdollisimman helppoa ja tarjoammekin levyjemme mukana erittäin helppokäyttöistä SSD-asennussarjaa, kertoo Kingstonin Suomen liikentoimintaa johtava Mikko Maanoja.

SSD-levyn valitsemisen helpottamiseksi Kingston esittelee myös uudeen ‘The Kingston SSD selector tool’ -työkalun, joka opastaa käyttäjää vaihe vaiheelta SSD-levyn valinnassa.

Dennis Technology Labsin tutkimuksen voi lukea kokonaisuudessa Kingstonin sivuilla:

Kingston SoMessa:

YouTube: http://www.youtube.com/kingstontechmemory

Facebook: http://www.facebook.com/kingstontechnologyeurope

Twitter: http://twitter.com/#!/kingstontech

LinkedIn: http://www.linkedin.com/company/kingston

Flickr: http://www.flickr.com/photos/kingstontechnologyemea/

Lisätietoa tuotteista ja myyntipisteistä Suomessa:
Kingston Technology, Mikko Maanoja
GSM +358 50 302 1181 / mmaanoja@kingston-technology.com

Laitetestit ja muut lehdistöasiat:
OS/G Viestintä, Lasse Pulkkinen
GSM +358 400 630 049 / kingstonpr@osg.fi

Kingston Digital on maailman suurimman puolijohdetoimittajiin kuuluvan, sitoutumattoman muistituottajan Kingston Technologyn tytäryhtiö. Vuonna 2008 perustettu Kingston Digital vastaa Kingstonin flash-tuotteiden myynnistä ja markkinoinnista maailmalla. Yhtiön Euroopan päämaja sijaitsee Lontoon lähistöllä Sunbury-on-Thamesissa. Lisätietoa Kingstonin tuotteista ja myyntipaikoista Suomessa on saatavissa ilmaisen palvelunumeron 0800 117 004 sekä web-sivuston www.kingston.fi kautta.