Etusivu » Tiedotteet » Terveys » Terve tulevaisuus tehdään kunnissa

Julkaistu: 17.09.2012 klo 14:45
Julkaisija: Terveyspalvelualan Liitto

Kutsu

Kansalaiset ovat nykyisiä kuntapäättäjiä valmiimpia uudistamaan julkista terveydenhuoltoa, kertoo Terveyspalvelujen tulevaisuus -tutkimus.

Tervetuloa kuulemaan tutkimuksen keskeiset tulokset aamiaisbrunssille maanantaina 24.9. klo 10–11.30 Ravintola Lasipalatsin Helsinki-kabinettiin, Mannerheimintie 22-24.
Mukana kommentoimassa Sari Sarkomaa ja Timo Aronkytö.

Ilmoittautumiset viimeistään torstaina 20.9. osoitteeseen
minna.tuomisto@terveyspalvelut.fi tai
puh. 09 1728 5590

Terveyspalvelujen tulevaisuus -tutkimuksen teettivät Terveyspalvelualojen Liitto ry, Lääkäripalveluyritykset ry ja Terveydenhuollon palveluntuottajat ry. Tutkimuksen toteutti Aula Research Oy.

Terveyspalvelualan Liitto on Elinkeinoelämän keskusliiton yksityistä terveyspalvelualaa edustava työmarkkina- ja elinkeinopoliittinen etujärjestö.  Liitto edustaa voimakkaasti kasvavaa palvelutoimialaa. Liittoon kuuluu noin 200 terveyspalvelualan yritystä ja yhteisöä, jotka toimivat laaja-alaisesti yksityisellä terveyspalvelualalla. Jäsenyritykset työllistävät lähes 24 000 terveydenhuollon ammattilaista noin 300 paikkakunnalla.

LPY on lääkäripalveluja tuottavien yritysten elinkeinopoliittinen edunvalvontajärjestö. Jäsenistöön kuuluu edustava joukko yksityisiä lääkäri-, hammaslääkäri-, sairaala-, laboratorio- ja kuvantamispalvelutoimintaa harjoittavia yrityksiä. Yksityistä sektoria edustava LPY haluaa turvata kansalaisille mahdollisuuden valita terveyspalveluidensa tuottajan ja lääkäreille vapaan ammatinharjoittajuuden.

Terveydenhuollon palveluntuottajat ry on alan yritysten perustama yhdistys, jonka tarkoituksena on lisätä yleistä tietoisuutta ostopalveluna tuotetuista kunta-rahoitteisista palveluista sekä taata yksityiselle ja julkiselle palvelujen tuottamistavalle tasa-arvoinen asema.