Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Ihmisläheinen Internet ja tehokkuus pääosissa Nokian uusissa ratkaisuissa

Ihmisläheinen Internet ja tehokkuus pääosissa Nokian uusissa ratkaisuissa

Julkaistu: 16.02.2009 klo 13:09
Julkaisija:

Nokia esitteli tänään Barcelonassa pidettävässä Mobile World Congress -tapahtumassa uuden Ovi Store -palvelun. Ovi Store on maailman ensimmäinen sisältö- ja sovelluspalvelu, jossa tarjonta yksilöidään käyttäjän sosiaalisten kontaktien ja sijainnin mukaan. Nokian julkistamat uutuusmallit Nokia E75 ja Nokia E55 tarjoavat yhtiön tähän mennessä edistyneimmän sähköpostiratkaisun: sähköpostin käyttö mobiililaitteesta on nyt helpompaa kuin koskaan. Lisäksi Nokia täydensi Navigator-tuotesarjaansa Nokia 6710 Navigator -laitteella ja esitteli keskihintaisen Nokia 6720 classic -mallin, joka yhdistää monipuoliset toiminnot perinteiseen muotoiluun.

"Uudet ratkaisumme auttavat käyttäjiä keskittymään asioihin, jotka ovat heille tärkeimpiä yksityiselämässä ja työssä. Näitä ratkaisuja ovat kiinnostavat ja monikäyttöiset sovellukset, parannettu mobiilinavigointi ja pääsy sähköpostiin yhdellä näppäimen painalluksella", Nokian toimitusjohtaja Olli-Pekka Kallasvuo sanoi Barcelonassa. "Nykyisessä taloudellisessa tilanteessa teknologian kustannuksia ja hyötyjä seurataan entistäkin tarkemmin. Tänään julkistamamme laitteet ja palvelut kuvastavat Nokian strategiaa kustannustehokkaista mutta täysipainoisista ja tinkimättömistä ratkaisuista, joilla on suuri vaikutus käyttäjän työssä ja arjessa."

"Uskomme, että maailmanlaajuinen ajattelutapamme ja määrätietoinen pyrkimyksemme yksilöidä Internet sosiaalisen sijainnin kaltaisilla uusilla palveluilla pitää meidät kehityksen kärjessä ja johtaa elämää helpottaviin innovaatioihin, joista on hyötyä kaikille", Kallasvuo jatkoi.

Ovi Store avaa uuden aikakauden
Toukokuussa avattava Ovi Store -palvelu tarjoaa käyttäjille sosiaalisen sijainnin eli sosiaalisten kontaktien ja fyysisen sijainnin mukaan yksilöityä sisältöä. Kehittäjille Ovi Store antaa toimivan ja tuottavan mahdollisuuden tarjota Nokian maailmanlaajuiselle asiakaskunnalle uusia, käytännöllisiä ja kiinnostavia sovelluksia. Kehittäjät voivat toimittaa sisältöä ja sovelluksia Ovi Store -palveluun helmikuun 16. päivä avattavan Publish.Ovi.com-palvelun kautta. Avoimen yhteisön luominen kehittäjille ja kuluttajille on olennainen osa Nokian visiota henkilökohtaisesta ja ihmisläheisestä Internetistä. Forum Nokia -yhteisön kolme ja puoli miljoonaa kehittäjää ovat luoneet satojatuhansia sovelluksia, ja Ovi Store -palvelun odotetaan tarjoavan jo kesään mennessä kattavan valikoiman kiinnostavia sovelluksia.

Nokia E75 ja Nokia E55 tuovat tehokkuutta sähköpostiin
Sähköpostin täysipainoiseen käyttöön ei enää tarvita tietokonetta. Nokia E75 -uutuusmallin esiin liukuva QWERTY-näppäimistö, helppokäyttöiset sähköpostiasetukset ja Nokia Messaging -palvelu tekevät mobiilisähköpostin käytöstä entistä tehokkaampaa ja tuottavampaa. Nokia Messaging -palvelu tuo mobiililaitteille maailman johtavat sähköpostipalvelut, joita ovat esimerkiksi Yahoo, Gmail ja Hotmail. Mail for Exchange- ja IBM Lotus Notes Traveler -sovellukset tarjoavat suoran yhteyden yli 90 prosenttiin yritysten sähköpostitileistä. Nokia E55 on kätevän kokoinen viestilaite, jossa on uudenlainen kompakti QWERTY-näppäimistö. Laite tarjoaa kaikki korkeatasoisen älypuhelimen ominaisuudet, ja sen valmiusaika on lähes kuukauden.

Markkinoiden parasta mobiilinavigointia
Yhdistelmälaitteen hyötyjen lisäksi Nokia 6710 Navigator tarjoaa kaikki ne ominaisuudet, joita käyttäjät ovat tottuneet odottamaan erillisiltä navigaattoreilta. Laitteen navigointiratkaisu sisältää reaaliaikaisen auto- ja kävelyopastuspalvelun ja kattavat paikalliskartat sekä monipuoliset laiteominaisuudet, kuten erillisen navigointinäppäimen, karttojen tarkennusta helpottavan kosketusalueen ja suuren näytön. Tänään esiteltyihin uutuusmalleihin kuuluu myös Nokia 6720 classic, jossa on kiinnitetty erityistä huomiota puhe- ja ääniominaisuuksiin. Laitteessa on uusi aktiivinen kohinanvaimennus, ja kasvonmuotoihin sopiva kaareva muotoilu lisää käyttömukavuutta.

Nokia on maailman johtava langattoman viestinnän yritys, joka vie eteenpäin yhdistyvän Internet- ja viestintäteollisuuden kasvua ja muutosta. Laajan matkaviestinvalikoimansa avulla Nokia tarjoaa ihmisille elämyksiä musiikin, navigaation, videon, television, kuvien, pelien ja langattomien yrityspalvelujen alueilla. Avainasemassa ovat kuluttajille suunnatut Internet-palvelut sekä yritysratkaisut. Nokia Siemens Networks toimittaa laitteita, ratkaisuja ja palveluita viestintäverkkoihin.

Lisätietoja tiedotusvälineille:

Nokia

If you wish to unsubscribe, please go to: