Etusivu » Tiedotteet » Talous » Kingstonin HyperX-muisteilla saavutetiin uusi muistikellotaajuuden maailmanennätys

Kingston Technology

Julkaistu: 09.12.2011 klo 13:11
Julkaisija: Kingston Technology

- Kingstonin HyperX-muistit kelloituivat 3600 megahertsiin (CAS 10), 3479 megahertsiin (CAS 9) ja 3275 megahertsiin (CAS 8)

Romanialainen ylikellotustiimi Lab501 on rikkonut kolme muistikellotaajuuden maailmanennätystä Kingstonin DDR3 dual channel -muisteilla. Ennätyskokoonpanossa oli käytössä Kingston HyperX KHX2544C9D3T1FK2/2GX -muistikampapari, joka jäähdytettiin nestemäisellä typellä -196 asteeseen.

Uudet muistiennätykset ovat nyt Lab501-ylikellotustiimin nimissä, johon lukeutuvat Matei ”Matose” Mihatoiu, Tudor ”Monstru” Badica ja Razvan ”Micutzu” Fatu. Korkein validoitu kellotaajuus oli 3600,2 megahertsiä, mikä on tämän hetken kärkitulos DDR3 SDRAM -muisteilla. Tapahtuman aikana Lab501 onnistui asettamaan uudet kärkitulokset tiukemmillakin latensseilla: 3479MHz (CAS 9) ja 3275 MHz (CAS 8). Maailmaennätystulokset saavutettiin ylikellotustapahtumassa eMag-showroomissa Romanian pääkaupungissa Bukarestissa. Tapahtumaan osallistui noin 100 ylikellotusharrastajaa sekä kaksi paikallista tv-ryhmää.

”Meillä on takana pitkä yhteistyö Kingstonin kanssa, ja paloimme innosta laittaa yhtiön nopeimmat muistit koetukselle. Tavoitteenamme oli saavuttaa ainakin yksi maailmanennätys”, kommentoi Lab501:n perustajajäseniin lukeutuva Tudor Badica.

”Saimme muistit viikkoa ennen tapahtumaa. Muutaman kokeiluyrityksen jälkeen olimme vakuuttuneita, että tulisimme saavuttamaan huippunopeuksia”, kertoi Lab501:n Matei Mihatoiu.

”Haluamme kiittää Kingstonia tuesta yrittäessämme saavuttaa ykköspaikkaa DDR3-ylikellotuksen ranking-listoilla”, sanoiLab501:n Razvan Fatu.

Ennätystulosten validointi (CPU-Z Validator):

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2129739 for 3600

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2133007 for 3479

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2133017 for 3275

Kuvia tapahtumasta: http://www.flickr.com/photos/kingstontechnologyemea/sets/72157628330361021/

Kingston HyperX internetissä::

YouTube: http://www.youtube.com/user/kingstonhyperx

Facebook: http://www.facebook.com/kingstontechnologyeurope

Twitter: http://twitter.com/#!/kingstontech

Flickr: http://www.flickr.com/photos/kingstontechnologyemea/

LinkedIn: http://www.linkedin.com/company/kingston

Lisätietoa tuotteista ja myyntipisteistä Suomessa:
Kingston Technology, Mikko Maanoja
GSM +358 50 302 1181 / mmaanoja@kingston-technology.com

Laitetestit ja muut lehdistöasiat:
OS/G Viestintä, Lasse Pulkkinen

GSM +358 400 630 049 / kingstonpr@osg.fi

Kingston Technology on maailman suurin puolijohdetoimittajiin sitoutumaton muistituottaja. Yhtiö kehittää, valmistaa ja myy muistikampoja pöytä- ja sylimikroihin, palvelimiin ja tulostimiin sekä muistikortteja erilaisiin pienlaitteisiin kuten digikameroihin, matkapuhelimiin, kämmenmikroihin ja mp3-soittimiin. Kingstonilla on tuotantolaitoksia Yhdysvalloissa, Kiinassa ja Taiwanissa sekä ympäri maailmaa toimiva aktiivinen edustus- ja myyntiverkosto. Lisätietoa Kingstonin tuotteista ja myyntipaikoista Suomessa on saatavissa ilmaisen palvelunumeron 0800 117 004 sekä web-sivuston www.kingston.fi kautta.