Etusivu » Tiedotteet » Talous » Älykäs ja joustava: Samsungin täysintegroitava astianpesukone hyödyntää korkeapainetta

Samsung Electronics Nordic

Julkaistu: 25.04.2012 klo 10:00
Julkaisija: Samsung Electronics Nordic

Samsung tuo markkinoille uuden keittiökalusteisiin täysintegroitavan astianpesukoneen. Koneessa on monia innovatiivisia ominaisuuksia kuten korkeapainepesu ja täysin ulosvedettävät korit.

Samsungin valikoimiin kuuluu nyt myös kodin keittiökalusteisiin upotettavat astianpesukoneet. Uusi huippumalli DW-BG970B on erittäin energiapihi, ja siinä on hiljainen käyntiääni. Koneessa on myös monia älykkäitä ominaisuuksia, joiden ansiosta astioista saa entistäkin helpommin puhtaita ja kuivia.

Korkeapainepesu

Kun lautaset ovat erittäin likaisia tai niissä on pinttynyttä likaa, kannattaa hyödyntää uutuuskoneen intensiivialuetta.  Pinttyneinkin lika katoaa korkeapainesuuttimen avulla, joka ruiskuttaa vettä jopa 150 millibaarin paineella. Korkeapainepesuohjelman voi ottaa käyttöön tarpeen vaatiessa.

Älykäs korirakenne

Koneessa on kolme koria, jotka ovat kaikki vedettävissä täysin ulos. Jos esimerkiksi tarvitsee tilaa 10 litran kattilalle, voi poistaa kaksi koreista ja käyttää ainoastaan alinta koria. Astianpesukoneen kolmeen koriin mahtuu yhteensä 14 hengen astiasto. Ylin kori on erityisesti suunniteltu aterimille ja muille keittiötarvikkeille. Jos tiskiä on vain vähän, voi poistaa käytöstä korit, joita ei tarvitse ja pestä vain puoli koneellista. Näin säästää vettä ja energiaa.

Energiapihiä kuivausta

Uutuuskone kuivaa tiskin Super Desiccant Polymer -polymeerimateriaalista valmistetun suodattimen avulla. Polymeeri on materiaali, joka imee itseensä kaiken kosteuden astianpesukoneesta ja säästää näin energiaa.

Fakta: Täysintegroitava astianpesukone DW-BG970B. Energiatehokkuusluokka A+++ ja erittäin hiljainen käyntiääni, vain 40 desibeliä. Saatavilla huhtikuusta alkaen. Suositushinta 999 euroa . Samsung tuo markkinoille myös kaksi muuta mallia, joissa on yksinkertaisempi varustelutaso, esimerkiksi ei intensiivialuetta tai korkeapainepesua. DW-BG570B:n suositushinta on 699 euroa ja DW-BG770D:n 799 euroa.

Kuluttajakysymykset: Samsungin asiakastuki, 030 6227 515

Raine Lindqvist, myyntipäällikkö, kodinkoneet, raine.lindqvist@samsung.fi, p. 040 707 8747

Eva Carrero, markkinointipäällikkö, eva.carrero@samsung.fi, p. 0400 807 750

Toni Perez, OSG Viestintä, toni.perez@osg.fi, 0400 630 063.

Kuvapyynnöt: samsungpr@osg.fi

Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa: www.samsung.fi ja valitse uutiset.

Haluatko Samsungin lehdistötiedotteita tai kokeilla uusia tuotteita? Ilmoittaudu lähetyslistalle osoitteeseen samsungpr@osg.fi

Uutisia RSS-syötteinä: www.samsung.com/fi/aboutsamsung/rss/rssFeedList.do

Samsung Electronics Co Ltd, Korea, on johtava televisioiden, muistisirujen, matkapuhelinten, näyttöpaneelien, muistien ja järjestelmä LSI-tuotteiden valmistaja. Yrityksellä on 220 000 työntekijää 68 maassa ja yhdeksällä eri liiketoiminta-alueella. Vuonna 2011 yhtiön yhteenlaskettu liikevaihto nousi 141,1 miljardiin Yhdysvaltain dollariin. Samsung Electronics Nordic AB:n liikevaihto vuonna 2011 oli 1,1 miljardia euroa. Pohjoismaiden yhtiö on kasvanut nopeasti vuodesta 1992. Sillä on 330 työntekijää, ja sen valikoimaan kuuluvat uusimmat tuotteet matkapuhelinten, äänen- ja kuvantoiston, IT-laitteiden ja kodinkoneiden aloilta.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki