Etusivu » Tiedotteet » Suunnittelu ja tekniikka » Turvallista merkinantoa uuden konedirektiivin mukaisesti

SKS Automaatio Oy

Turvallista merkinantoa uuden konedirektiivin mukaisesti

Julkaistu: 03.05.2011 klo 15:48
Julkaisija: SKS Automaatio Oy

Eurooppalaisen konedirektiivin 2006/42/EC (voimassa 29.12.2009 alkaen) mukaisesti kaikki WERMA-hälytyslaitteet soveltuvat koneiden merkinantoon omille, tarkoituksenmukaisille käyttöalueilleen.

EI TURVALLISUUTEEN LIITTYVÄT

Kaikki WERMA-merkinantolaitteet sopivat ei-turvallisuuteen-liittyviksi hälytyslaitteiksi, jotka täyttävät alan määräykset turvavärien ja rakenteiden suhteen. Käyttäjät hyötyvät WERMA-tuotteiden selkeästä merkinannosta, korkeasta laadusta ja pitkästä käyttöiästä.

TURVALLISUUTEEN LIITTYVÄT

Jos koneen tai laitteiston hälytyslaite on turvallisuuteen liittyvä, on uuden direktiivin mukaan suunnittelijan sisällytettävä hälytyslaitteen avainarvot riskianalyysiin.

WERMA tarjoaa nämä avainarvot useista valikoiduista valotorneista, valo-, ääni- ja yhdistelmähälytyslaitteista. Saksalainen TÜV on testannut ja sertifioinut nämä hälytyslaitteet, tuloksena parhaat mahdolliset MTTFd-arvot (> 100 vuotta).

MTTFd-arvo määrittelee nimellisen toimintaiän ennen laitteen vaarallista vikaantumista nykyisen turvastandardin EN ISO 13849-1 mukaisesti.

Suunnittelija voi lisäksi säästää kalliit ja monimutkaiset ulkoiset valvonnat kahdella hälytyslaitetyypillä. Valvotuissa merkkivaloissa 826 ja 829 on sisäinen valvontaelektroniikka. Niillä saavutetaan paras mahdollinen suorituskykyluokka PL ’e’ turvastandardin EN ISO 13849-1 mukaisesti ja niissä on kaksi potentiaalivapaata turvalähtöä suoraa säätökytkentää varten.

SKS Automaatio on Suomen johtava koneenrakennuksen automaatio- ja sähkökomponenttien maahantuoja. Teemme yhteistyötä alan parhaiden komponenttivalmistajien kanssa ja haemme aktiivisesti uusia mielenkiintoisia kumppaneita tuotevalikoimamme kehittämiseksi. Valmistamme komponentteja myös omana tuotantona, mm. lämpötila-antureita. SKS Automaation liikevaihto vuonna 2009 oli 14,9 milj. euroa ja yrityksen palveluksessa on 38 henkeä. SKS Automaatio kuuluu SKS Group -konserniin.