Etusivu » Tiedotteet » Suunnittelu ja tekniikka » Suomen Erillisverkot julkaisi ensimmäisen yritysvastuuraporttinsa

Suomen Erillisverkot

Suomen Erillisverkot julkaisi ensimmäisen yritysvastuuraporttinsa

Julkaistu: 27.09.2012 klo 09:00
Julkaisija: Suomen Erillisverkot

Suomen Erillisverkot Oy on julkaissut ensimmäistä kertaa GRI-ohjeistuksen mukaisen yritysvastuuraportin, jossa käsitellään konsernin toimia vastuullisena yrityksenä. Raportissa määritellään Suomen Erillisverkkojen vastuullisuuden kulmakiviksi tietoliikennepalvelujen toimintavarmuus, vastuu taloudesta, henkilöstöstä ja ympäristöstä sekä liiketoiminnan eettiset periaatteet.

Suomen Erillisverkot -konsernille on tärkeää toimia vastuullisena yrityksenä, joka sovittaa kestävällä tavalla yhteen taloudellisen sekä ympäristö- ja sosiaalisen vastuun. Esimerkkinä vastuullisesta liiketoiminnasta on vuosina 2008–2012 viranomaisradioverkko VIRVEen tehty 38 miljoonan euron kehitys- ja varmennusinvestointi, jolla pyritään turvamaan verkon toimintavarmuus ja palvelut 2020-luvulle. Investoinnilla pyritään parantamaan myös verkon energiatehokkuutta sekä auttamaan käyttäjäorganisaatioita tehostamaan omaa toimintaansa muun muassa tarjoamalla paikannuspalveluita käyttäjille.

Liiketoiminnan laajentaminen uusien tytäryhtiöiden Leijonaverkot Oy:n, Johtotieto Oy:n sekä Suomen Turvallisuusverkko Oy:n kautta kasvattaa voimakkaasti Suomen Erillisverkot -konsernin roolia ja yritysvastuuta yhteiskunnan kriittisen infrastruktuurin ylläpitäjänä.

- Vastuullisuus ei ole jotain, joka liimataan yrityksen toiminnan päälle, jotta kokonaiskuva olisi kauniimpi. Vastuullisuus lähtee ydintoiminnastamme ja siitä, että pidämme huolta sidosryhmistämme ja henkilöstöstämme eettisesti ja kestävällä tavalla”, sanoo Suomen Erillisverkot Oy:n toimitusjohtaja Kimmo Manni.

Lue koko yritysvastuuraportti:

www.erillisverkot.fi

Lisätietoja lehdistölle antavat:

Kimmo Manni, toimitusjohtaja, Suomen Erillisverkot Oy

etunimi.sukunimi@erillisverkot.fi

Mari Suokari-Pärssinen, viestintäpäällikkö, Suomen Erillisverkot Oy

etunimi.sukunimi@erillisverkot.fi

Suomen Erillisverkot -konsernin tehtävänä on turvata yhteiskuntamme elintärkeiden toimintojen johtamista. Sen perinteinen toiminta on sisältänyt valtakunnallisen viranomaisradioverkko VIRVEn operoinnin sekä päätelaite- ja huoltotoiminnan. Vuoden 2011 alusta se on lisäksi omistanut ja operoinut merkittävää osaa Suomen teleliikennettä palvelevista teletuotantotiloista. Vuoden 2012 alusta konsernin alaisuudessa on aloittanut toimintansa myös Suomen Turvallisuusverkko Oy, joka vastaa valtion turvallisuusverkon verkko- ja infrastruktuuripalveluista. Vuoden 2011 lopussa konsernissa oli 82 työntekijää ja liikevaihto oli 31,6 miljoonaa euroa. Yhtiö on Suomen valtion kokonaan omistama ja sen omistajaohjauksesta vastaa Valtioneuvoston kanslia.