Etusivu » Tiedotteet » Sosiaaliset kysymykset » Kansanedustaja Tytti Tuppurainen: Keskustelulla pitää olla rajat - Kokoomuksen tulee irtisanoutua Schubakista

SDP-ALUEET

Julkaistu: 03.11.2012 klo 14:32
Julkaisija: SDP-ALUEET

Tiedote 3.11.2012
Julkaisuvapaa heti

Kansanedustaja Tytti Tuppurainen:
Keskustelulla pitää olla rajat - Kokoomuksen tulee irtisanoutua Schubakista

SDP:n kansanedustaja Tytti Tuppurainen haluaa vetää rajan sosiaalisen median keskustelulle. Tuppurainen on järkyttynyt kokoomusnuorten varapuheenjohtaja Saul Schubakin kirjoituksista ”huonommasta aineksesta”, jolta lapsilisät pitäisi leikata pois.

"Kirjoituksia ei saa sivuuttaa pelkällä kokoomusnuorten tiedotteella. Kokoomuksen pitää selvästi irtisanoutua tästä ajattelusta ja nuorisojärjestön tulee irtisanoutua varapuheenjohtajastaan. Pääministeripuolueen pitää kantaa vastuu sen piiristä esitetyistä ihmisvihamielisistä kannanotoista, jotka on kaivettu historian roskatynnyristä", Tuppurainen vaatii.

Tuppurainen tähdentää, ettei yhtäkään ihmistä saa käsitellä aineksena, vaan jokainen ihmiselämä on yhtä arvokas.

"Jokainen lapsi on tervetullut ja tarvitsee turvaa. Yhteiskunnan tuki kuuluu yhtäläisesti kaikille. Lapsilisä on tärkeä universaali, pohjoismaisen hyvinvointiyhteiskunnan etuus, joka on välttämätön perheiden toimeentulolle ja ostovoimalle."

Tuppurainen on huolissaan siitä, että nettikeskustelu pudottaa mielipiteiden harkinnan riman liian alas. Hän muistuttaa, että erityisesti nuorten maailmassa sosiaalisen median keskustelu muokkaa mielipiteitä. Facebookissa jokainen kirjoittaja on omien ajatustensa vastaava päätoimittaja.

Kansanedustaja Tytti Tuppurainen
tytti.tuppurainen@eduskunta.fi