Etusivu » Tiedotteet » Sosiaaliset kysymykset » Asianmukaien luustonhoito kaikille! Murretaan murtumien ketju

Suomen Luustoliitto

Asianmukaien luustonhoito kaikille! Murretaan murtumien ketju

Kutsu.
Julkaistu: 12.10.2012 klo 13:46
Julkaisija: Suomen Luustoliitto

Joka kolmas yli 50-vuotias suomalainen nainen ja joka viides mies murtaa luunsa osteoporoosin takia. Heistä puolet saa uusintamurtumia, kun osteoporoosin syy yhteyttä murtumaan ei selvitetä. Toisinaan henkilö voi saada jopa toistakymmentä murtumaa, ennen kuin murtumien ketjua aletaan katkaista ja osteoporoosia hoitaa.

Suomalaisilla on 35 000-40 000 osteoporoosin aiheuttamaa murtumaa vuosittain. Murtumat aiheuttavat inhimillistä kärsimystä, kuluttavat terveydenhuollon voimavaroja, lisäävät laitoshoidon tarvetta ja aiheuttavat ennenaikaisia kuolemia.

Onko meillä tähän varaa?

Osteoporoosiliiton tavoitteena on murtaa murtumien ketju ja saada asianmukainen luustonhoito kaikille sitä tarvitseville!

Tervetuloa tiedotustilaisuuteen ke 17.10.2012 klo 12.30 Ravintola Pääpostin Postimestari-kabinettiin (Mannerheiminaukio 1 B),

Tilaisuudessa on kahvitarjoilu. Ilmoittaudu viimeistään ti 16.10. klo 12 mennessä osoitteeseen: osteo@osteoporoosiliitto.fi.

TERVETULOA

Olli Simonen, Suomen Osteoporoosiliitto ry (p. 044 308 0306)

Suomen Osteoporoosiliitto on valtakunnallinen kansanterveys-, potilas- ja liikuntajärjestö, jonka tarkoituksena on osteoporoosin ja osteoporoottisten luunmurtumien ehkäiseminen, luuston terveyden ja terveellisten elintapojen sekä osteoporoosia sairastavien tutkimuksen, hoidon ja kuntoutuksen edistäminen. Suomen Osteoporoosiliitto on perustettu 24.4.2004.