Etusivu » Tiedotteet » Sisustaminen » Uutuusesittely Habitare 7f10, 12.-16.9.2012 Ernest – jatkettava ruokapöytä

Arkkitehtitoimisto N-A-M Oy

Uutuusesittely Habitare 7f10, 12.-16.9.2012 Ernest – jatkettava ruokapöytä

Julkaistu: 28.08.2012 klo 14:01
Julkaisija: Arkkitehtitoimisto N-A-M Oy

Pöydän on suunnitellut Sipi Hintsanen, arkkitehti SAFA ja Arkkitehtitoimisto N-A-M Oy:n perustaja. Pöydän valmistaja on puuseppä Teemu Karjalainen Puusepänliike Kiilasta. Hänen ammattitaitonsa on auttanut viemään toteutuksen yksityiskohtia myöten tasolle, jossa asiat ovat kohdillaan.

Pöytä valmistetaan korkealaatuisesta valikoidusta puusta ja alumiinihunajakennolevystä puusepän työnä. Innovatiiviselle jatkomekanismille on myönnetty hyödyllisyysmallisuoja. Jatkopalojen luonteva säilytyspaikka on pöytälevyn alla. Pöydänjalat voidaan irroittaa kuljetusta varten.

Ensimmäinen pöytä on ollut päivittäisessä käytössä jo yli kaksi vuotta: öljytty puupinta on alkanut patinoitua hienosti – tammen väri syvenee ja muuttuu aina vain lämpimämmäksi. Ernest ikääntyy kauniisti. Helsingin Kaupungin sosiaalitoimi on tilannut Pukinmäen päiväkotiin ”Ernest”-version, joka peittomaalattuna soveltuu rakennuksen jugend-tyyliin, ja toisaalta laadukkaan maalin ansiosta myös kovaan kulutukseen.