Etusivu » Tiedotteet » Ruoka ja elintarvikkeet » Kaksi tulokasta Lahden ravintolatarjontaan

Restel Oy

Kaksi tulokasta Lahden ravintolatarjontaan

Julkaistu: 04.10.2012 klo 11:11
Julkaisija: Restel Oy

Täysin uudistunut ravintola Martina sekä Pikakotiruokala Lauantai avaavat 4.10.2012 ovensa Lahdessa, osoitteessa Aleksanterinkatu 23. Samalla paikalla ennenkin toiminut Martina-ravintola uudisti olemuksensa ja ruokalistansa täysin. Rennon letkeä Martina on niin mukava illanviettopaikka kuin mutkaton arjen helpottaja, helppo vaihtoehto kotona kokkaamiselle. Lapsiasiakkaita ilahduttaa pikkukeittiö, jossa pääsee itse kokkailemaan leikkiherkkuja. Kodikkuutta ja luonnonmukaisuutta arvossaan pitävä Pikakotiruokala Lauantai puolestaan on aivan uusi tulokas Lahden katukuvassa.

Rennon italialainen uusi Martina

Martinat ovat monelle suomalaisille tuttuja ravintoloita jo vuosikymmenien takaa. Tänä vuonna koko ketju on kuitenkin uudistunut täysin logoa, sisustusta ja ruokafilosofiaa myöten.

”Uuden ajan Martina on selkeästi italialaisempi, pääruuissa pääosaa näyttelevät pizzat ja pastat”, kertoo Martina-ravintoloiden ketjujohtaja Tuomas Sorri. ”Uusi Martina on myös entistäkin rennompi ja mutkattomampi. Ravintolassa ruokailu korvaa nykyään yhä useammin arkiruokailun ja juuri tähän tarpeeseen olemme pyrkineet tuomaan ratkaisun. Martinassa perheet ruokailevat mutkattomasti ja edullisesti”, jatkaa Sorri.

Martina romuttaa myös yleisen käsityksen ketjuravintoloista. Martinassa ei käytetä puolivalmisteita vaan uuden ruokalistan maut syntyvät alusta asti omassa keittiössä.

Nyt joka päivä on Lauantai

Pikakotiruokala Lauantai on nimensä mukaisesti tunnelmallinen ja aidosti kodikas pistäytymispaikka, jonka herkkuihin kuuluvat mm. vastaleivotut pullat ja rapeat vohvelit.

Itse tekeminen kuuluu myös Lauantain valtteihin. Lauantain keittiössä omalla reseptillä valmistetut, käsin pyöritellyt lihapullat ovat ehtineet hurmata jo monet lahtelaiset Kauppakeskus Karismassa toimivassa Lauantaissa.

Martina-Lauantai-kombinaatio tuo toivotun lisän myös Lahden lounastarjontaan. Martinan lounaslistalta löytyy aina salaatti ja pizza, joihin pääsee itse valitsemaan suosikkitäytteensä. Lisäksi tarjolla on päivittäin vaihtuva pasta sekä grilliherkku, joka on välillä kanaa, välillä possua tai lohta. Martinan lounaaseen sisältyy aina myös runsas salaattipöytä.

Lauantain lounasvalikoimaan taas kuuluvat salaattiannokset, sekä päivittäin vaihtuva kotiruokalounas.

Ketjujohtaja Tuomas Sorri, tuomas.sorri@restel.fi, puh. 09-733 5337

Yli 5 000 hotelli- ja ravintola-alan ammattilaista työllistävä Restel Oy on Suomen johtava hotelli- ja ravintola-alan yritys. Liikevaihto vuonna 2011 oli 379,8 M€. Hotellitoimintaa Restel harjoittaa 46 hotellilla, joissa on yhteensä yli 7400 huonetta. Kansainvälisten Crowne Plaza ja Holiday Inn -ketjujen lisäksi Restelin hotelleihin kuuluvat myös kotimaiset Cumulus- ja Rantasipi-ketjut sekä Hotelli Seurahuone Helsinki. Ravintoloita Restelillä on noin 260. Laajasta ravintolatarjonnasta löytyvät niin valtakunnan suurimmat tapahtuma-areenat Hartwall Areenasta Helsingin Musiikkitaloon kuin ravintolaketjut Martina ja Rax Buffet. Restelin ravintolavalikoimaan kuuluvat myös Hemingway’s-, Blok-, Mario-, Lauantai-, Bambu- ja Wanha Mestari -ketjut. Lisäksi Restelin toimintaan kuuluu liikenneasemaketju HelmiSimpukka, jolla on noin 60 toimipaikkaa ympäri Suomen. Lisätietoja www.restel.fi.