Etusivu » Tiedotteet » Rakentaminen » LEHDISTÖKUTSU: Tervetuloa Nordic Welding Expo -messuille 23.–25.10.2012 Tampereelle

Tampereen Messut

Kutsu.
Julkaistu: 11.10.2012 klo 16:35
Julkaisija: Tampereen Messut

Pohjoismaiden suurin hitsauksen, liittämisen ja leikkaamisen ammattimessutapahtuma Nordic Welding Expo järjestetään 23.–25.10.2012 Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa. Aiempia vuosia enemmän kansainvälistä kiinnostusta herättäneillä messuilla on yhteensä yli 80 näytteilleasettajaa Suomesta, Ruotsista, Espanjasta, Hollannista, Saksasta ja Puolasta. Tapahtumaan odotetaan tuhansia alan ammattilaisia. Nuoret hitsausalan osaajat taistelevat Suomen mestaruudesta messuilla järjestettävissä Nuorten SM-hitsauskilpailuissa.

Suomen Hitsausteknillinen Yhdistys SHY ry jakaa NWE-messujen avajaisissa tiistaina 23.10. klo 10.00–10.45 Vuoden Hitsaushuippu -palkinnot alalla ansioituneelle yritykselle, tutkimus-/tarkastusyksikölle ja koulutusorganisaatiolle. Lisäksi SHY palkitsee vuosien 2010 ja 2011 parhaat diplomityöt sekä Hitsaustekniikka-lehden artikkelit. Messut avaa toimitusjohtaja Pekka Heikonen Pemamek Oy:stä.

SHY pitää tiistaina 23.10. ja keskiviikkona 24.10. klo 13.00–15.00 Täsmäseminaarin teräsrakentamiseen liittyen. Tiistaina 23.10. klo 11.00–11.30 ja keskiviikkona 24.10. klo 10.30–11.00 pidetään tuotannon pullonkauloja, laatuongelmia sekä toimitusaikoja käsittelevä tietoisku otsikolla ”Valmistavan metalliteollisuuden uudet haasteet – riittääkö joustavuus, tarvitaanko myös ketteryyttä, entä kyvyt osaamisen siirtoon?”. Torstaina 25.10. klo 9.30–12.30 messujen ohjelmassa on Suomen Hitsaus- ja Liittämisinstituutin yhteisfoorumi, jossa puhuttavat suurlujuusteräkset, materiaalit, hitsaus ja suunnittelu.

SHY:n järjestämissä Nuorten SM-hitsauskilpailuissa alle 21-vuotiaat ammattikoulussa opiskelevat ja jo jonkin aikaa työelämässä olleet nuoret hitsaajat ottavat mittaa toisistaan. Finaalissa nähdään Fredrik Djupsjöbacka (Optima, Pietarsaari), Santeri Haanpää (Sataedu, Kankaanpää), Joni Härkönen (Salpaus, Lahti), Olari Kalde (Sataedu, Kankaanpää), Toni Paalanen (Optima, Pietarsaari), Ville-Pekka Virtanen (Savon ammatti- ja aikuisopisto, Kuopio), Aleksi Ylipaasto (Sataedu, Kankaanpää) ja Oskar Östman (Optima, Pietarsaari). Kilpailut käydään kaikkina messupäivinä ja voittaja palkitaan torstaina 25.10. klo 14.

NWE 2012 esittelee erilaisia tuotantotekniikoita laitteineen ja tarjoaa tuoreinta tietoa alan palveluista, kehityksestä sekä koulutuksesta hitsaavan teollisuuden ammattilaisille. Uusina teemoina messuilla nostetaan esille teräsrakentaminen ja kunnossapito. Tampereen Messut Oy järjestää NWE-messut yhteistyössä SHY ry:n kanssa neljännen kerran. Lisätietoa messuista, seminaaritarjonnasta sekä muusta oheisohjelmasta löytyy tapahtuman nettisivuilta osoitteesta www.nordicweldingexpo.fi.

Alla on tietoa mediapalveluista ja median akkreditoitumisesta messuille. Akkreditoidu ajoissa, niin saat kutsun ja VIP-pysäköintilipun postitse. Samaan aikaan NWE 2012 -messujen kanssa pidetään Expomark Oy:n toteuttamat Energia 12 -messut ja EnergiaForum 12 -tapahtumakokonaisuus. Media akkreditoituu kaikkiin tapahtumiin yhteisellä akkreditoitumislomakkeella. Akkreditoitumislomake löytyy osoitteesta www.nordicweldingexpo.fi (Media). Linkki lomakkeeseen myös osoitteessa www.energiamessut.fi (Lehdistö).

AVAJAISET
tiistaina 23.10.2012 klo 10.00–10.45, C-hallin Tietoiskualue

• Tervehdyssanat
    toimitusjohtaja Hannu Vähätalo
    Tampereen Messut Oy
  • Messujen avauspuhe
    toimitusjohtaja Pekka Heikonen
    Pemamek Oy
  • Tunnustusten jako
    puheenjohtaja Ismo Meuronen
    Suomen Hitsausteknillinen Yhdistys ry

Vuoden Hitsaushuippu -palkinto alalla ansioituneelle yritykselle, tutkimus-/tarkastusyksikölle ja koulutusorganisaatiolle. Lisäksi palkitaan vuosien 2010 ja 2011 parhaat diplomityöt sekä parhaat Hitsaustekniikka-lehden artikkelit.

HAASTATTELUPYYNNÖT
NWE-messuilla ei järjestetä erillistä tiedotustilaisuutta medialle. Median edustajat ovat tervetulleita messujen avajaisiin. Avajaispuhujien, alan asiantuntijoiden ja nuorten SM-hitsauskilpailun osallistujien haastattelupyynnöt akkreditoitumislomakkeella tai Tanja Järvensivu, viestintäpäällikkö, p. 0207 701 205, 050 536 8133, tanja.jarvensivu(a)tampereenmessut.fi.

LEHDISTÖLOUNAS
Median edustajille tarjotaan lounas messujen aikana. Ilmoittaudu lounaalle akkreditoitumislomakkeella. Lehdistölounaslipukkeen saat lehdistöhuoneesta (pääaula, 1. krs).

MEDIAN AKKREDITOITUMINEN

• Median edustajat pääsevät NWE 2012 -messuille sekä Energia 12 -messuille ja EnergiaForum 12 -tapahtumakokonaisuuteen täyttämällä tapahtumien yhteisen akkreditoitumislomakkeen osoitteessa www.nordicweldingexpo.fi (Media). Linkki lomakkeeseen löytyy myös Energia-messujen nettisivuilta www.energiamessut.fi (Lehdistö).
  • Lähetämme akkreditoituneille toimittajille postitse sisäänpääsyyn oikeuttavan lehdistökutsun ja VIP-pysäköintilipun. Huom.! Lehdistökutsun ja pysäköintilipun saat postitse, jos rekisteröidyt viimeistään keskiviikkona 17.10.2012 klo 12 mennessä.
  • Yllä mainitun ajankohdan jälkeen emme toimita lehdistökutsuja postitse, vaan jätämme valmiiksi täytetyn kutsun ja pysäköintilipun pääsisäänkäynnin lippupisteeseen, jossa lukee PRESS. Pyydä siitä nimelläsi merkitty kirjekuori ja jätä lehdistökutsu ovimiehelle.
  • Messujen aikana voit akkreditoitua lehdistöhuoneessa. Varauduthan esittämään pressikorttisi.
  • Nouda tapahtumien yhteinen PRESS-rintamerkki lehdistöhuoneesta (pääaula, 1. krs).

LEHDISTÖHUONE

• Lehdistöhuone sijaitsee pääaulassa (1. krs, ravintola Arlandan ja C-hallin kulma).
  • Avoinna ti 23.10. ja ke 24.10. klo 9–17, to 25.10. klo 9–16.
  • Lehdistöhuone palvelee NWE-messuista ja Energia-messuista kiinnostuneita median edustajia.
  • Median edustajien tulee noutaa lehdistöhuoneesta erillinen PRESS-rintamerkki, jolla pääsee kulkemaan vapaasti molempiin messutapahtumiin.
  • Lehdistöhuoneesta saa myös lehdistölounaslipukkeen.
  • Messuaikainen akkreditoituminen on lehdistöhuoneessa.
  • Jaossa on messujärjestäjien ja näytteilleasettajien lehdistötiedotteita sekä muuta mediamateriaalia.
  • Toimittajien käytössä on tietokone ja nettiyhteys.
  • Lehdistöhuoneessa on toimittajien maksuton vaatesäilytys.

Päivystys lehdistöhuoneessa:

Tampereen Messut Oy / NWE-messut:

• Tanja Järvensivu, viestintäpäällikkö, p. 050 536 8133,
    tanja.jarvensivu(a)tampereenmessut.fi
  • Meri Mattila, viestintäassistentti, p. 0400 914 877,
    meri.mattila(a)tampereenmessut.fi

Expomark Oy / Energia-messut:

• Eevariikka Ruopas, markkinointi- ja viestintäkoordinaattori, p. 0400 545 645,
    eevariikka.ruopas(a)expomark.fi

MEDIAN PYSÄKÖINTI

• Pysäköinti on median edustajille maksuton.
  • Median VIP-pysäköintialue on A-hallin päädyssä (opastus alueella).
  • Lähetämme viimeistään keskiviikkona 17.10. klo 12 mennessä akkreditoituneille toimittajille VIP-pysäköintilipun postitse.
  • VIP-pysäköintialueelle pääsee myös pressikortilla, mutta alueelta poistuttaessa pysäköinninvalvojalle on annettava VIP-pysäköintilippu.
  • Tapahtuman aikana VIP-pysäköintilipun saa lehdistöhuoneesta. Mikäli pysäköit muualla kuin VIP-pysäköintialueella, saat lehdistöhuoneesta tähän tarkoitetun lipukkeen.

LEHDISTÖMATERIAALIT, KUVAT JA MEDIASIVUT

MESSUJEN SISÄLTÖ JA OHJELMA

MESSUINFO

Aukioloajat

• Messut ovat avoinna ti 23.10. ja ke 24.10. klo 9–17, to 25.10. klo 9–16.

Sisäänpääsy

• Veloituksetta ennakkorekisteröitymällä kävijäksi nettisivuilla tai lunastamalla pääsylipun 20 euroa (sis. alv 9 %).

Pysäköinti

• Pysäköinti Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen alueella on maksullinen: 6 euroa ulkona maksettaessa, 4 euroa sisällä maksettaessa.
  • Pysäköintilipuke tarkistetaan pysäköintialueelta ulos ajettaessa.

Kulkuyhteydet

• Tampereen Messu- ja Urheilukeskus sijaitsee osoitteessa Ilmailunkatu 20, Tampere.
  • Tampereen joukkoliikenteen maksulliset linjat 1 ja 7 ajavat Keskustorilta Tampereen Messu- ja Urheilukeskukseen. Aikataulut: aikataulut.tampere.fi.
  • Ilmaiset bussikuljetukset Tampereen rautatieasemalta:
    Nordic Welding Expo -messuille ja Energia-messuille on ilmainen bussikuljetus Tampereen rautatieasemalta. NWE-messujen ja Energia-messujen tunnuksilla merkityt bussit liikennöivät Tampereen rautatieaseman ja Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen välillä kaikkina messupäivinä (ti–to). Bussit lähtevät päätepysäkeiltä puolen tunnin välein, tasalta ja puolelta. Tarkempi aikataulu:
Tampereen rautatieasema–Tampereen Messu- ja Urheilukeskus
  • ti 23.10. ja ke 24.10. klo 8.30–16.30 välisenä aikana tunnin välein, lähdöt aina puolelta.
  • to 25.10. klo 8.30–15.30 välisenä aikana tunnin välein, lähdöt aina puolelta.

Tampereen Messu- ja Urheilukeskus–Tampereen rautatieasema

• ti 23.10. ja ke 24.10. klo 9.00–17.00 välisenä aikana tunnin välein, lähdöt tasatunnein.
  • to 25.10. klo 9.00–16.00 välisenä aikana tunnin välein, lähdöt tasatunneittain. Viimeinen bussikuljetus rautatieasemalle lähtee messujen sulkeuduttua klo 16.00.

Näyttelyhallit ja järjestäjät

• Nordic Welding Expo 2012 -messut C-hallissa.
    Järjestäjä: Tampereen Messut Oy ja Suomen Hitsausteknillinen Yhdistys SHY ry.
  • Energia 12 -messut A- ja B-hallissa.
    Järjestäjä: Expomark Oy.

TÄHTIUUTISET

• Lue NWE 2012 -messujen näyttelytoimikunnan puheenjohtajan, Suomen Hitsausteknillinen Yhdistys SHY ry:n toiminnanjohtajan Jouko Lassilan haastattelu "Hitsaus on tärkein" Tampereen Messujen verkkolehdestä: www.tahtiuutiset.fi.

Tervetuloa messuille!

LISÄTIEDOT: www.nordicweldingexpo.fi

Tampereen Messut Oy, www.tampereenmessut.fi
Raimo Pylvänäinen, projektipäällikkö, p. 0400 671 923,