Etusivu » Tiedotteet » Rakentaminen » Asunto-osakeyhtiölle jopa 50% säästöt lämmityskuluissa

Scanoffice Oy

Asunto-osakeyhtiölle jopa 50% säästöt lämmityskuluissa

Julkaistu: 15.10.2012 klo 10:45
Julkaisija: Scanoffice Oy

Nummelassa sijaitsevassa asunto-osakeyhtiössä haetaan jopa puolet alhaisempia energiakustannuksia. Vuoden 2011 lopulla kolmen rakennuksen osakeyhtiö etsi ratkaisua lämmitysjärjestelmänsä saneeraukseen. Rakennuksissa on yhteensä 25 asuntoa, joissa 46 asukasta.  Huoneistoalaa on yhteensä 1643 m², kerrosalaa 1823 m² ja tilavuutta 6510 m³.  Rakennukset ovat valmistuneet vuonna 1976 ja öljynkulutus viime vuosina on ollut noin 28 500 litraa vuodessa.

Taloyhtiön olemassa olevan öljylämmitysjärjestelmän rinnalle kytkettiin Scanofficen maahantuoma Mitsubishi Electric CAHV P500 ilma-vesilämpöpumppu. Tämän ilma-vesilämpöpumpun suurin lämmitysteho on jopa 64 kW. Öljylämmitysjärjestelmä tuottaa jatkossa taloyhtiön tarvitseman lämpimän käyttöveden ja varmistaa vuoden kylmimpien päivien lämmitysverkoston lämmön riittävyyden.

Laitteisto kytkettiin käyttöön 19.4.2012, joten viimeistään vuoden 2013 keväällä saadaan luotettavaa ja täsmällistä tietoa ilma-vesilämpöpumpun aikaansaamasta energian, kustannusten ja ympäristön säästöistä. Aiempien kokemusten mukaan vastaavista kohteista on saatu jopa 50 % säästöä lämmitysverkoston lämmityskuluissa.

Ilmavesilämpöpumppu Mitsubishi Electric CAHV P500YA-HPB – Lämmitysteho jopa 63,8 kW!

Mitsubishi Electric ilma-vesilämpöpumppu CAHV P500 on viimeisin ilma-vesituotesarjan lämpöpumppu-uutuus Japanin tehtailta. Laite on varustettu Mitsubishi Electricin omalla, viimeisintä tekniikkaa edustavalla, kompressoritekniikalla. Laite pystyy tuottamaan jopa 70-asteista menovettä. Tehon ja COP:n välisellä säädöllä voi kiinteistön omistaja saavuttaa huomattavia lisäsäästöjä energiakustannuksiin. Menoveden lämpötilaa säädetään yksinkertaisesti analogisella 4–20mA / 0–10V signaalilla. Laitteen etuja ovat kompakti muotoilu, hyvin hiljainen äänitaso, energiatehokkuus sekä helppo asennettavuus.

Lisätietoja: Janne Jokivuori, puh. 050 336 6214
janne.jokivuori@scanoffice.fi

-----------------------------------------------------------------------------------

on yksi Pohjois-Euroopan suurimmista ilmastointilaitteiden ja ilmalämpöpumppujen maahantuonti- ja tukkuliikkeistä. Asiakaskuntamme koostuu pääasiassa kylmä- ja LVI-alan urakoitsijoista, ja toimimme koko Skandinavian alueella. Maahantuonnin ja tukkukaupan lisäksi palveluihimme kuuluvat myös jälleenmyyjien koulutus, takuuasioiden käsittely sekä erilaiset varaosa– ja tarvikepalvelut. Valitsemme tuotevalikoimaamme ainoastaan alan parhaat ja luotettavimmat merkkituotteet. Laadun ja tehokkuuden varmistamiseksi testaamme tuotteet aina itse, sekä osan yhteistyössä VTT:n kanssa.
www.scanoffice.fi