Etusivu » Tiedotteet » Politiikka » Stadin Demarinuoret: Matti Niemi johtamaan Helsingin demaripiiriä

Sosialidemokraattiset Nuoret ry

Stadin Demarinuoret: Matti Niemi johtamaan Helsingin demaripiiriä

Julkaistu: 08.11.2012 klo 18:00
Julkaisija: Sosialidemokraattiset Nuoret ry

Tiedote 8.11.

Julkaisuvapaa heti

Stadin Demarinuoret kannattavat Matti Niemen valintaa Helsingin sosialidemokraattien puheenjohtajaksi. Nuorisopiiri näkee, että Stadin Demareiden politiikkaa ja toimintatapoja on uudistettava reilusti, jotta SDP:llä on mahdollisuus menestyä tulevissa vaaleissa ja sitä kautta toteuttaa sosialidemokraattista politiikkaa entistä vankemmin.

- Monelle nuorelle puoluevalinta ei ole selvä kysymys, vaan äänestyspäätös saattaa vaihdella puolueesta ja ehdokkaista saadun kuvan perusteella vaalista toiseen. Näitä liikkuvia äänestäjiä SDP ei ole pystynyt tavoittamaan Helsingissä, toteaa Stadin Demarinuorten puheenjohtaja Stella Qin.

- Meidän mielestämme Matti Niemi olisi oikea henkilö johtamaan piirin uudistumista ja SDP:n nousua Helsingissä, Qin jatkaa.

Niemi, 25-vuotias valtiotieteiden kandidaatti, on poliittisen työn lisäksi sanonut haluavansa muuttaa piirin viestintää sekä panostaa puolueosastojen toimintatapojen kehittämiseen.

Stadin Demarinuoret korostaa, että SDP:n eri tehtävissä tarvitaan laaja-alaista osaamista, eri-ikäisiä ja eri taustoista tulevia ihmisiä.

- Ei ole mikään itseisarvo, että puheenjohtaja olisi nuori, mutta ei myöskään se, että tämä olisi vanha. Kysymys on sisällöistä ja uusista toimintatavoista, Qin linjaa.

Ehdolla tehtävään on Niemen lisäksi piirin nykyinen puheenjohtaja, toimittaja Risto Kolanen, 58.

Lisätiedot: Stadin demarinuorten puheenjohtaja Stella Qin, puh. 044 509 0683.

Stadin Demarinuoret

www.stadindemarinuoret.fi