Etusivu » Tiedotteet » Politiikka » SDP:n nuoriso marssi valtuustoihin

Julkaistu: 02.11.2012 klo 10:34
Julkaisija: Sosialidemokraattiset Nuoret ry

SDP:n nuoriso marssi valtuustoihin

Demarinuoret on tyytyväinen nuorten sosialidemokraattien vaalitulokseen. Alle 30-vuotiaita valittiin valtuustoihin hieman reilu 90, mikä on jopa kolmannes enemmän kuin edellisissä vaaleissa. Varavaltuutettuina nuoria demareita on lähes 140. Monessa kunnassa nuoret valittiin huomattavalla äänimäärällä valtuustoon ja usealla paikkakunnalla valtuustossa istuu useampi alle 30-vuotias.

- Nuoret sosialidemokraatit ovat tehneet paikallisesti loistavaa työtä ja kampanjoineet ahkerasti ihmisläheisten asioiden puolesta. Työ ja teot palkittiin hyvällä tuloksella, joka antaa puoluekokousta isomman signaalin nuorten valmiudesta kantaa vastuunsa politiikan teosta, kertoo Demarinuorten puheenjohtaja Joona Räsänen.

Sosialidemokraattisen puolueen kokonaistulos oli kuitenkin pettymys. Koko sosialidemokraattisen liikkeen on katsottava peiliin ja mietittävä, mitä toimintatavoissa tulee muuttaa. Vaaliteemat työstä, oikeudenmukaisuudesta ja teoista ovat sitä, mitä yhteiskunnassa sosialidemokraattien tulee edistää. Kesän gallupeissa pärjättiin, kun pysyttiin ihmisille tärkeissä paikallisissa asioissa. Äänestäjien luottamus kuitenkin väheni, mitä lähemmäs vaalipäivää päästiin.

- Emme voi lähteä mukaan populistiseen pelleilyyn tai alkaa metsästää pikavoittoja, joilla saavutetaan vain torjuntavoittoja. Tästä itsepetoksen kierteestä on päästävä irti ja takaisin todellisiin vaalivoittoihin, mikä vaatii tekoja meiltä kaikilta. Nuoret tekevät oman osansa tästä työstä täysillä ja vastaavat saamaansa luottamukseen, toteaa Räsänen.

Joona Räsänen, puheenjohtaja
p. 050 547 5590, joona.rasanen@demarinuoret.fi