Etusivu » Tiedotteet » Pääuutinen » Naisten Pankin vapaaehtoistyö sai kansainvälistä tunnustusta

Naisten Pankki

Naisten Pankin vapaaehtoistyö sai kansainvälistä tunnustusta

Julkaistu: 18.10.2012 klo 08:30
Julkaisija: Naisten Pankki

Naisten Pankin vapaaehtoisverkostoa edustanut ohjausryhmän puheenjohtaja Ritva Ohmeroluoma oli yksi kolmesta loppukilpailuun nimetystä ehdokkaasta varainhankintaideoita palkitsevan Global Awards for Fundraising 2012 -kilpailun Outstanding Volunteer (erinomainen vapaaehtoinen) –sarjassa. Kysymyksessä on kansainvälisesti arvostetuin innovatiivisia varainhankintakeinoja koskeva palkinto.

Sarjan voitti intialainen Reeta Sabharwal, joka kerää varoja autismia sairastavien järjestölle Intiassa. Palkinnot jaettiin keskiviikkoiltana Hollannissa järjestettävän kansainvälisen varainhankintakonferenssin yhteydessä.

Ritva Ohmeroluoma edusti kilpailussa Naisten Pankin vapaaehtoisverkostoa, johon kuuluu 30 aluesolua ja yli 3000 vapaaehtoista. Kilpailun juryn perusteluissa korostetaan Naisten Pankin vapaaehtoistyön leviämistä maanlaajuiseksi verkostoksi. Viimeisen vuoden aikana vapaaehtoiset ovat järjestäneet yli 500 tapahtumaa, joissa he ovat kertoneet Naisten Pankin tekemästä työstä ja keränneet varoja siihen.

- Oli upeaa edustaa Naisten Pankkia, joka on suomalainen innovaatio ja nyt jo kansainvälisesti tunnustettu. Olisi ollut vielä mahtavampaa, jos kaikki 3000 vapaaehtoista olisivat voineet olla mukana vastaanottamassa tunnustusta. Tätä vielä juhlitaan yhdessä, Ritva Ohmeroluoma riemuitsi heti tilaisuuden jälkeen.

Naisten Pankki kerää varoja kehitysmaiden naisten yrittäjyyden ja toimeentulon kehittämiseksi. Naisten Pankin rahastoa hallinnoi ja hankkeiden toteuttamisesta vastaa Kirkon Ulkomaanapu.

Naisten Pankin ohjausryhmän puheenjohtaja Ritva Ohmeroluoma, p. 050-330 9214

Naisten Pankin vapaaehtoistyön koordinaattori Jaana Hirsikangas, puh. 040 704 6726

Naisten Pankki kerää varoja kehitysmaiden naisten yrittäjyyden ja toimeentulon kehittämiseksi kestävän kehityksen periaattein. Naisten Pankin rahastoa hallinnoi ja hankkeiden toteuttamisesta vastaa Kirkon Ulkomaanapu.