Etusivu » Tiedotteet » Pääuutinen » Megalon Finland osti koruntekijöitä palvelevan verkkokaupan

Megalon Finland Oy

Megalon Finland osti koruntekijöitä palvelevan verkkokaupan

Julkaistu: 27.08.2012 klo 10:47
Julkaisija: Megalon Finland Oy

Verkkokauppaan erikoistunut yritys Megalon Finland Oy on ostanut tamperelaisen korujen valmistamiseen keskittyneen Hopealanka.fi -verkkokaupan liiketoiminnan. Megalon Finland Oy:n tavoitteena on rakentua verkkokaupan monialayritykseksi hankkimalla menestyviä toimintakonsepteja eri aloilta.

"Uskon, että verkkokaupassa erikoisalueille keskittyneet konseptit ovat toimivia ja kehittyviä. Saamme näille lisää voimaa ja kasvua sekä verkkokauppateknologiamme että markkinointitoimien synergian kautta", toimitusjohtaja Jussi Vasala toteaa.

Hopealanka.fi on nuori yritys, jonka toiminta lähti liikkeelle, kuten monilla alan yrityksillä, perustajien omasta innostuksesta korujen tekemiseen. Yrityksellä on ollut kokemusta korujen tekemisessä ja niiden valmistamiseen tarvittavista työkaluista. Oppia on haettu aina Australian timanttikorutehtailta saakka. Henri Jokisen Aalto-yliopistoon vuonna 2011 tekemän pro-gradu -tutkimuksen, http://epub.lib.aalto.fi/fi/ethesis/id/12665 mukaan viisi prosenttia suomalaisista haluaisi tehdä tai tekee koruja itse. Harrastajakuntaa löytyy jo nyt runsaasti. Hopealanka.fi:n asiakaskunta on kasvanut, koska verkkokauppa on erinomainen tapa hankkia monipuolisia ja edullisia työkaluja ja tarvikkeita.

”Suomessa koruharrastaminen on nousussa. Yhä useampi korun tekijä kääntyy hopean puoleen, koska se arvokkaana metallina tuo omaan koruun ihan toisenlaisen loiston. Uskon, että Jussi ja Megalonin tiimi tuo yritykseen nyt uutta puhtia ja monia tyytyväisiä asiakkaita”, Hopealanka.fi:n perustaja Henri Jokinen kommentoi.

Megalon Finland Oy on perustanut alkuvuodesta Megalon Sport -verkkokaupan, www.megalon.fi joka on keskittynyt urheilu- ja liikuntavälineiden myyntiin.

Megalon Finland Oy on oululainen yritys, joka käyttää Koodiviidakko Oy:n, www.viidakko.fi, tuottamia teknologiaratkaisuja.

Megalon Finland Oy

Jussi Vasala, toimitusjohtaja