Etusivu » Tiedotteet » Pääuutinen » Dacia Duster ja Alain Prost vahvistivat johtoasemaansa jääratasarjassa

Nordic Automotive Services Oy/ Dacia

Dacia Duster ja Alain Prost vahvistivat johtoasemaansa jääratasarjassa

Julkaistu: 12.01.2011 klo 15:30
Julkaisija: Nordic Automotive Services Oy/ Dacia

TROPHÉE ANDROS – ISOLA 2000 , RANSKA

Alain Prost ja Dacia Duster nousivat viikonloppuna jo kuudetta kertaa palkintosijoille kauden 2010/2011 Trophée Andros jääratasarjassa. Kolmen ensimmäisen osakilpailun jälkeisestä johtoasemasta johtuen Dusteriin asennettiin viikonlopun ensimmäiseen lähtöön 60 kilon ylimääräinen painolasti, tuloksena viides sija. Rata oli kärsinyt sateista pahoin ja olosuhteet olivat vaikeat.

Toiseen lähtöön Alain Prost lähti luottavaisena. ”Olosuhteista huolimatta tämä oli todella hauskaa. Monessa paikassa ajettiin paljaalla asvaltilla, kun taas sateista selviytyneet jääosuudet urineen ja kuoppineen ravisti autoa verrattomasti”, hän kommentoi.

Toisessa kisassa parivaljakko nappasikin kolmannen sijan ja hankki näin arvokkaita pisteitä johtoasemansa ylläpitämiseksi. ”Kaiken kaikkiaan positiivinen päivä sillä jätin taakseni pahimmat kilpailijani, Prost tiivistää.

Ensi viikonlopun osakilpailu Lans-en-Vercorsissa on jääpulan vuoksi siirretty helmikuulle. Alain Prost ja Dacia Duster taistelevat seuraavan kerran Trophée Andros jääratasarjan voitosta tammikuun 23.päivänä Saint Dié Vosgesissa.

Kauden sijoitukset: Val Thorens 4.-5.joulukuuta 2010 - 3. ja 1.sija, Andorra 10.-11.joulukuuta 2010 - 5. ja 3.sija, L’Alpe d’Huez 17.-18.joulukuuta 3. ja 1.sija, Isola 7.-8.tammikuuta 2011 – 5. ja 3. sija.

2010/2011 Trophée Andros pistetilanne: 1) Prost (596 p.) 2) Dayraut (581 p.) 3) Panis (570 p) 4) Stievenart 562 p.) 5) Balas (554 p.) 6) Lagorce (547 p.) 7) Dubourg (514 p.) 8) Llorach (502 p.) 9) Pernaut (495 p.) 10) Villeneuve (473 p.). jne

Kuvateksti:

Tapahtumarikkaassa Isolan osakilpailussa Duster ja Prost nousivat jo kuudennen kerran palkintokorokkeelle käynnissä olevan kauden aikana, jättäen pahimmat kilpailijansa taakseen.

Lisätietoa ja korkeresoluutioisia kuvia: http://www.media.renault.com/media/sport/home.cfm?rub=301

Nordic Automotive Services Oy, Laivalahdenkatu 8, 00880 Helsinki.
Puhelin 0207 997 700.

Lehdistön yhteyshenkilö: tiedotuspäällikkö Jonna Nevalainen, 050-5687706, jonna.nevalainen@renault.fi

Renault- ja Dacia-henkilö- ja -tavara-autojen sekä varaosien maahantuojana Suomessa toimii 1.11.2010 lähtien.Nordic Automotive Services Oy. Yhtiö on Bassadone Automotive Groupin tytäryhtiö ja Simetron Group Oy:n sisaryhtiö.