Etusivu » Tiedotteet » Ohjelmistoteollisuus » Teleste haastaa älykkääseen verkkosuunnitteluun iPad-pelin avulla

Teleste haastaa älykkääseen verkkosuunnitteluun iPad-pelin avulla

Julkaistu: 08.06.2012 klo 13:59
Julkaisija: Teleste Oyj

Teleste laajentaa Intelligent Networks -tarjontaansa uusilla tuotteilla

Teknologiayhtiö Teleste esittelee ensi viikolla ANGA Cable -messuilla uusia ratkaisuja Intelligent Networks -tuoteperheeseensä. Yhtiö lanseeraa samalla myös iPadilla toimivan Network Genius -pelin, jolla havainnollistetaan Intelligent Networks -konseptin toimintaa. Pelaajat pääsevät pelissä kokeilemaan taitojaan älykkään verkon suunnittelussa ja verkon poikkeustilanteiden hoitamisessa. Peli on ladattavissa AppStoressa.

“Telesten Intelligent Networks -konsepti lisää älykkyyttä verkonhallintaan. Intelligent Networks -laitteet voivat automaattisesti eristää häiriötilanteita ja operaattorit voivat paikallistaa ja korjata viat selvästi nopeammin. Halusimme tehdä huipputeknologiasta helpommin ymmärrettävää ja peli soveltuu tähän tarkoitukseen erinomaisesti”, kertoo Telesten Video and Broadband -yksikön markkinoinnista ja kanavamyynnistä vastaava johtaja Mika Kavanti.

Telesten Intelligent Networks -konseptin avulla kaapeliverkko-operaattorit voivat säästää verkon käyttökustannuksia jopa 50 prosenttia. Keskikokoisessa 120 000 tilaajan verkossa tämä voi tarkoittaa 10 miljoonan euron säästöjä 15 vuoden aikana. Tämä on nykyisin entistäkin tärkeämpää, koska operaattorien täytyy tiukassa kilpailutilanteessa pyrkiä laskemaan verkon käyttökustannuksia.

Teleste esittelee ANGA-messuilla useita uutuuksia Intelligent Networks -tuoteperheeseensä. Uutuuksia ovat muun muassa:

• Teleste AC8700, ensimmäinen ns. deep fibre -verkkoihin eli lähelle kuluttajia vedettyihin kuituyhteyksiin soveltuva älykäs kuitulinkki. Laite tuo älykkäät ominaisuudet myös verkon reunalle ja se kykenee mukautumaan automaattisesti muuttuviin olosuhteisiin.
  • Digitaalinen paluusuunta AC9000 -kuitulinkkiin kasvattaa nykyisten verkkojen kapasiteettia jopa kaksinkertaiseksi ilman että verkkoon pitäisi asentaa uusia laitteita.
  • Uusi Teleste Optimo -transkooderi kaapeli-TV-, IPTV- ja OTT-sovelluksille. Optimo sovittaa videosignaalin automaattisesti päätelaitteen ja yhteyden mukaan sekä mahdollistaa videon jakamisen samanaikaisesti erilaisille päätelaitteille.

Telesten palveluorganisaatio Teleste Network Services on myös voimakkaasti esillä messuilla. Teleste Network Services toimii useissa Euroopan maissa ja se on markkinajohtaja saksankielisellä alueella. Teleste Network Services auttaa operaattoreita suunnittelemaan, rakentamaan, ylläpitämään ja kehittämään kaapeli- ja kuituverkkoja.

Lisätietoja

iPad-pelin traileri nähtävillä osoitteessa http://www.teleste.com/about/events/anga

Lehdistömateriaalit osoitteessa www.teleste.com/anga

Mirkka Lamppu