Etusivu » Tiedotteet » Ohjelmistoteollisuus » Kehitä kaupunkielämään sopiva sovellus – Ericsson Application Awards palkitsee parhaimmat

Ericsson

Julkaistu: 29.10.2012 klo 09:00
Julkaisija: Ericsson

Ericsson haastaa opiskelijat, ohjelmoijat sekä pienet ja keskisuuret yritykset suunnittelemaan verkkosovelluksen kaupunkilaisille.

Neljättä kertaa järjestettävässä Ericsson Application Awards -kilpailussa etsitään innovatiivisia, kaupunkielämään tehtyjä sovelluksia, jotka on kehitetty Android-alustalle. Kilpailun pääpalkintona on 25 000 euroa.

Vuoden 2013 kilpailun teemana on ”Kaupunkielämää”. Se tukee Ericssonin visiota verkottuneesta yhteiskunnasta, jossa liikkuvuus, pilvipalvelut, laajakaista, sovellukset ja palvelut kytkeytyvät toisiinsa. Kilpailuun osallistuminen tarjoaa mahdollisuuden saada mainetta sovelluskehityksessä ja luoda suhteita viestintäteknologia-alan ihmisiin.

Ericsson Application Awards 2013 -kilpailussa on kaksi kategoriaa: opiskelijat ja alle sadan henkilön yritykset. Molemmissa kategorioissa pääpalkinto on 25 000 euroa, toinen palkinto 10 000 euroa ja kolmas palkinto 5 000 euroa. Neljännelle ja viidennelle sijalle päässeet tiimit saavat kunniamaininnan.

Kilpailuun osallistuminen edellyttää 2–4 henkilöstä koostuvan tiimin rekisteröitymistä sekä Kaupunkielämää-teeman mukaisen, aiemmin julkaisemattoman Android-pohjaisen sovelluksen kehittämistä. Kilpailutöiden viimeinen jättöpäivä on 28.2.2013. Palkinnot jaetaan toukokuussa 2013.

Viimekertaiseen Ericsson Application Awards 2012 -kilpailuun osallistui 143 tiimiä yli 50 maasta. Aiempiin kilpailutöihin voi tutustua osoitteessa www.ericssonapplicationawards.com/team/blog/winners-2012.

Kuinka osallistua Ericsson Application Awards 2013 -kilpailuun?

Milla Nummenpää, viestintäjohtaja, Ericsson
Puh. 09 299 2556 / 044 299 2556
milla.nummenpaa@ericsson.com

Ericsson

Ericsson on maailman johtava viestintäteknologian ja -palveluiden toimittaja. Reaaliaikaiset ja tehokkaat ratkaisumme mahdollistavat verkottuneen yhteiskunnan, joka tuo mukanaan meille kaikille edellytykset opiskella, tehdä töitä ja elää elämäämme vapaammin, kestävän kehityksen yhteiskunnissa maailman ympäri.

Tarjoamme informaatio- ja viestintäteknologian palveluita, ohjelmistoja ja infrastruktuuria teleoperaattoreille ja muille toimialoille. Nykyään 40 prosenttia maailman mobiililiikenteestä kulkee Ericssonin verkkojen kautta, ja asiakkaidemme verkot, joita tuemme, palvelevat noin kahta miljardia palvelunsaajaa.

Toimimme 180 maassa ja työllistämme yli 100 000 työntekijää. Vuonna 1876 perustetun yrityksen pääkonttori on Tukholmassa Ruotsissa. Vuonna 2011 konsernin liikevaihto oli 35,0 miljardia Yhdysvaltain dollaria (226,9 miljardia Ruotsin kruunua). Ericsson on listattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä ja NASDAQ-pörssissä New Yorkissa.

www.ericsson.com
www.twitter.com/ericssonpress