Etusivu » Tiedotteet » Musiikki ja viihde » Syksyn lisävarustesatoa Samsungin mobiililaitteille

Samsung Electronics Nordic

Syksyn lisävarustesatoa Samsungin mobiililaitteille

Julkaistu: 06.10.2011 klo 10:54
Julkaisija: Samsung Electronics Nordic

Uudet lisävarusteet tekevät älypuhelimista ja tablettitietokoneista entistä fiksumpi.

Samsungin syksyn lisävarusteuutuuksiin lukeutuu muun muassa tablettitietokoneille suunniteltu langaton telakointiasema ja -näppäimistö. Samsungin tablettitietokoneen voi asettaa uuteen telakointiasemaan vaaka-asentoon. Älypuhelimien uutuuslisävarusteisiin lukeutuu kynää muistuttava bluetooth-kuuloke ja 20 prosentin lisäteholla varustettu akku menestyksekkäälle Galaxy S II:lle.

Langattomalla näppäimistöllä varustettu suojakotelo

Uudessa Galaxy Tab 8.9 ja 10.1 -tablettitietokoneille suunnitellussa suojakotelossa on sisäänrakennettu bluetooth-näppäimistö. Ammatikseen tai kirjoittamisen ilosta paljon kirjoittaville on nyt saatavilla lisävaruste, joka parantaa kirjoittamiskokemusta olinpaikasta riippumatta. Se on kätevä bussimatkalla sylissä tai kotona keittiön pöydällä. Langaton näppäimistö ja tablettitietokone tunnistavat toisensa automaattisesti, kun ne tuodaan toistensa läheisyyteen, joten töihin voi ryhtyä välittömästi. Suojakotelossa on kääntyvä tuki, jolla tablettitietokone voidaan kallistaa haluttuun katselukulmaan. Näppäimistöön voidaan myös liittää hiiri, joka voidaan yhdistää joko langattomasti tai johdolla. Bluetooth-näppäimistöllä varustettu suojakotelo saapuu kauppoihin lokakuun puolivälissä. Sen suositushinta on 149 euroa.

Syksyn lisälaiteuutuuksiin lukeutuu myös uusi telakointiasema, jossa on täysimittainen näppäimistö. Tablettitietokone voidaan asettaa näppäimistön telakointiasemaan vaaka-asentoon, mikä parantaa käyttö- ja katselumukavuutta. Ääkkösillä varustetussa näppäimistössä on ergonominen muotoilu, jossa kädet lepäävät. Erillinen hiiri voidaan kytkeä näppäimistöön langattomasti tai johdolla. Galaxy 10.1:n langaton näppäimistö on saatavilla heti. Tab 8.9:n langaton näppäimistö saapuu kauppoihin lokakuun puolivälissä 79 euron suositushinnalla varustettuna.

Tabin voi nyt telakoida vaaka-asentoon

Galaxy Tab 8.9 ja Tab 10.1 -tablettitietokoneita voi käyttää uudessa telakassa vaaka-asennossa,

mikä mahdollistaa miellyttävän katselukulman elokuvien katseluun ja netissä surffailuun latauksen aikana. Telakassa on USB-liitäntä ja se voidaan helposti liittää tietokoneeseen tiedostonsiirtoa varten. Musiikkia, kuvia ja videoita voi siirtää tietokoneesta tablettitietokoneeseen USB-kaapelilla. Lisäksi siinä on HDMI-liitäntä televisioon tai kotiteatterilaitteisiin kytkemistä varten sekä 3,5 millimetrin kuulokeliitäntä äänelle. Telakkaan on myös mahdollista kytkeä erillinen näppäimistö langattomasti tai USB-johdolla. Telakka on saatavilla heti Galaxy Tab 10.1:lle ja lokakuun puolivälissä Galaxy Tab 8,9:lle. Telakointiaseman suositushinta on 49 euroa.

Bluetooth-kuuloke, joka muistuttaa kynää

Samsungin tyylikkään hopeisella muotoilulla varustettu Bluetooth-kuuloke muistuttaa erehdyttävästi kynää, mutta se on itse asiassa erittäin fiksusti suunniteltu langaton kuuloke, joka kulkee kätevästi etutaskussa tai takin helmassa. Bluetooth 3.0 -standardia tukeva kuuloke voidaan kytkeä kahteen puhelimeen samanaikaisesti. Laite on saatavilla heti. Suositushinta 59 euroa.

20% lisävirtaa Galaxy S II:lle

Galaxy S II -älypuhelimelle on nyt saatavilla 2000 mAh:n tehokakku, jonka avulla puhelimella voi soittaa, kuunnella musiikkia ja surffailla netissä entistä pidempään. Akkukestoa paranee merkittävästi 1650 mAh:n vakioakkuun verrattuna. Uuden akun mukana tulee uusi takakansi. Mustalla takakannella varustettu tehoakku on saatavilla heti. Valkoisella takakannella varustettu tehoakku saapuu kauppoihin lokakuun puolivälissä. Suositushinta 29 euroa.

Samsungin syksyn uutuuslisävarasteisiin kuuluvat myös USB- ja HDMI-sovittimet. USB-sovittimen avulla Samsungin tablettitietokoneeseen voi nyt kytkeä hiiren tai näppäimistön. Tiedostojen siirto tablettitietokoneeseen onnistuu nyt vaikkapa suoraan kamerasta tai USB-tikusta. HDMI-sovittimen avulla tablettitietokoneen voi liittää televisioon tai kotiteatterijärjestelmään. HDMI:n kautta voi katsoa elokuvia Full HD -tarkkuudella (1920 x 1080), kuunnella musiikkia tai pelata pelejä suoraan television ruudulta. USB-sovitin ja HDMI-sovitin ovat saatavilla heti. Suositushinnat sovittimille 39 euroa.

Kuluttajakysymykset: Samsungin asiakastuki, 030 6227 515

Mika Engblom, myyntipäällikkö, Telecom, mika.engblom@samsung.fi, p. 0408 604 420

Eva Carrero, markkinointipäällikkö, eva.carrero@samsung.fi, p. 0400 807 750

Toni Perez, OSG Viestintä, toni.perez@osg.fi, 0400 630 063.

Kuvapyynnöt: samsungpr@osg.fi

Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa: www.samsung.fi ja valitse uutiset.

Haluatko Samsungin lehdistötiedotteita tai kokeilla uusia tuotteita? Ilmoittaudu lähetyslistalle osoitteeseen samsungpr@osg.fi

Uutisia RSS-syötteinä: www.samsung.com/fi/aboutsamsung/rss/rssFeedList.do

Samsung Electronics Co Ltd, Korea, on johtava televisioiden, muistisirujen, matkapuhelinten, näyttöpaneelien, muistien ja järjestelmä LSI-tuotteiden valmistaja. Yrityksellä on 190 500 työntekijää 68 maassa ja yhdeksällä eri liiketoiminta-alueella. Vuonna 2010 yhtiön yhteenlaskettu liikevaihto nousi 135,8 miljardiin Yhdysvaltain dollariin. Samsung Electronics Nordic AB:n liikevaihto vuonna 2010 oli 1.1 miljardia euroa. Pohjoismaiden yhtiö on kasvanut nopeasti vuodesta 1992. Sillä on 330 työntekijää, ja sen valikoimaan kuuluvat uusimmat tuotteet matkapuhelinten, äänen- ja kuvantoiston, IT-laitteiden ja kodinkoneiden aloilta.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki