Etusivu » Tiedotteet » Musiikki ja viihde » Parhaille Bada-sovelluksille jaetaan miljoona dollaria: Samsung julkisti mobiilisovelluskilpailun Bada-kehittäjille

Samsung Electronics Nordic

Julkaistu: 08.11.2011 klo 10:00
Julkaisija: Samsung Electronics Nordic

Samsung kutsuu sovelluskehittäjät kaikkialta maailmasta luomaan mobiilisovelluksia Samsungin Bada 2.0 -käyttöjärjestelmälle. Kymmenen innovatiivisinta sovellusta palkitaan kukin 100 000 dollarin palkinnolla.

Samsungin ”The Bada Power App Race” -kilpailu järjestetään toistamiseen. Tänä vuonna palkintorahaa jaetaan yhteensä miljoonan dollarin edestä. Kilpailun tehtävänä on kehittää mobiilisovellus Samsungin Bada 2.0 -käyttöjärjestelmälle. Samsung palkitsee kymmenen parasta sovellusta 100 000 dollarin palkintorahalla. Lisäksi voittajasovellukset saavat ”Power App” -tunnuksen Samsung Apps -sovelluskauppaan.

- Etsimme aina uusia ja älykkäitä ratkaisuja, jotka tekevät matkapuhelimista entistä monipuolisempia ja henkilökohtaisempia. Avaamme nyt Bada 2.0 -alustan sovelluskehittäjille maailmanlaajuisesti. Haluamme innoittaa sovelluskehittäjiä tuomaan esiin parhaita Bada-sovelluksia tavalla, jolla ne saavat olla osana Badan menestystä. Toivomme tietysti, että voittajia löytyisi myös Pohjoismaista, toteaa Samsungin Telecom-myyntipäällikkö Mika Engblom.

Palkittavat sovellukset jaetaan kahteen ryhmään: viisi parasta peliä ja viisi parasta ohjelmaa. Kilpailun voittajiksi julistetaan kymmenen sovellusta, jotka saavuttavat ensimmäisenä 100 000 latausta Samsung Apps -sovelluskaupasta. Kuka tahansa voi siis liittyä tuomaristoon ja äänestää suosikkiaan. Kilpailuun voi osallistua Samsungin kehittäjäsivuilla http://developer.bada.com. Osallistumisaika päättyy keskiyöllä 31. joulukuuta 2011. Sivuilta voi ladata käyttäjäystävälliset Bada Software Development Kit SDK -kehittäjätyökalut, joilla Bada 2.0 -alustan sovelluskehitys on helppoa.

Samsung julkisti Bada 2.0 -käyttöjärjestelmän syyskuussa IFA-messuilla Berliinissä. Uutuuskäyttöjärjestelmä saapuu ensimmäisenä Wave 3 -älypuhelimeen, joka saapuu kauppoihin vuoden vaihteessa.

Kuluttajakysymykset: Samsungin asiakastuki, 030 6227 515

Mika Engblom, myyntipäällikkö, Telecom, mika.engblom@samsung.fi, p. 0408 604 420

Eva Carrero, markkinointipäällikkö, eva.carrero@samsung.fi, p. 0400 807 750

Toni Perez, OSG Viestintä, toni.perez@osg.fi, 0400 630 063.

Kuvapyynnöt: samsungpr@osg.fi

Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa: www.samsung.fi ja valitse uutiset.

Haluatko Samsungin lehdistötiedotteita tai kokeilla uusia tuotteita? (Medialle) Ilmoittaudu lähetyslistalle osoitteeseen samsungpr@osg.fi

Uutisia RSS-syötteinä: www.samsung.com/fi/aboutsamsung/rss/rssFeedList.do

Samsung Electronics Co Ltd, Korea, on johtava televisioiden, muistisirujen, matkapuhelinten, näyttöpaneelien, muistien ja järjestelmä LSI-tuotteiden valmistaja. Yrityksellä on 190 500 työntekijää 68 maassa ja yhdeksällä eri liiketoiminta-alueella. Vuonna 2010 yhtiön yhteenlaskettu liikevaihto nousi 135,8 miljardiin Yhdysvaltain dollariin. Samsung Electronics Nordic AB:n liikevaihto vuonna 2010 oli 1.1 miljardia euroa. Pohjoismaiden yhtiö on kasvanut nopeasti vuodesta 1992. Sillä on 330 työntekijää, ja sen valikoimaan kuuluvat uusimmat tuotteet matkapuhelinten, äänen- ja kuvantoiston, IT-laitteiden ja kodinkoneiden aloilta.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki