Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Suomalainen bussiseurue malesialaislehden etusivulla

Rantapallo

Suomalainen bussiseurue malesialaislehden etusivulla

Julkaistu: 20.12.2011 klo 12:35
Julkaisija: Rantapallo

Maailmaa bussilla kiertävä suomalainen Pikavuoro maailman ympäri -seurue on saanut huomiota malesialaismediassa.

Pikavuoro malesialaislehden kannessa

Pikavuoro maailman ympäri -seurueen viimeviikkoista vierailua Suomen suurlähetystössä Kuala Lumpurissa saapui seuraamaan myös paikallinen media.

Kuljettaja Jani Laine matkustajineen näkyi paitsi malesialaisen The Star -lehden printtiversion etusivulla, myös Star Onlinen nettitelevisiossa erikoista matkaa ihmettelevässä videossa. Videolla kuljettaja kertoo myös bussin viimetalvisesta hyytymisestä Kazakstanin jäisessä yössä.

Star: Around the world in a 20-year-old bus
Star Online TV: Around the world on big wheels
Suomen suurlähetystö, Kuala Lumpur: Suomalaiset valloittamassa maailmaa yli 20-vuotiaalla bussilla

Seuraavana kohteena Indonesia

Pikavuoro maailman ympäri -matka jatkuu Malesian ja Singaporen jälkeen seuraaavksi Indonesiaan.

Pikavuoro maailman ympäri on jatkoa viime talvena runsaasti huomiota keränneelle Pikavuoro Bangkokiin -matkalle. Kuljettaja Laine on nyt Ajokki Royal -bussinsa ja suomalaisen seurueensa kanssa kolmevuotisella matkalla ympäri koko maailman.

Marraskuussa alkaneet etapit vievät Thaimaasta Malesian, Singaporen ja Indonesian kautta Australiaan. Australiassa ajetaan koko mantereen poikki Darwinista Melbourneen, jonne saavutaan maaliskuun 2012 puolivälissä.

Mukana matkalla kulkee myös Rantapallo.fi-matkailusivuston reportteri Kalle Jokinen, joka pitää kotikatsomon ajan tasalla reissun tapahtumista Pikavuoro maailman ympäri -blogin välityksellä. Ajokin on tarkoitus saapua Suomeen vuoden 2014 aikana, jolloin siitä tulee maailman ensimmäinen koko maapallon kiertänyt linja-auto.

>> KATSO PIKAVUORON VIDEO Suomen suurlähetystöstä Kuala Lumpurista

Video vapaasti julkaistavissa, lähdelinkitys http://www.rantapallo.fi/pikavuoro/

Kuvat: Kalle Jokinen

Salon Tilausmatkat Oy