Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Moottoripyörien myynnin nousu on alkanut

Teknisen Kaupan ja Palveluiden yhdistys

Moottoripyörien myynnin nousu on alkanut

Julkaistu: 31.01.2011 klo 16:27
Julkaisija: Teknisen Kaupan ja Palveluiden yhdistys

Moottoripyörien kaupan näkymät ovat positiivisemmat kuin vuosi sitten, vaikka talvi edelleenkin pitää harrastajat pois liikenteestä pitkään.

Suomalainen moottoripyöräala valmistautuu parhaillaan kansalliseen MP11 ‐näyttelyyn, joka järjestetään 3.–6.2.2011 Helsingin Messukeskuksessa. Teknisen Kaupan ja Palveluiden yhdistyksen moottoripyöräjaosto järjestää tämän kutsutapahtuman yhdessä Suomen Messujen kanssa, joka nyt on näytteilleasettajille myyty loppuun.

Pelkästään moottoripyöräjaoston jäsenillä on esillä MP11 näyttelyssä 32 uutta mallia, mikä selvästi kertoo alan valmistajien olevan valmiina kasvavaan menekkiin Suomessa ja ympäri maailmaa.

– Helsingin MP11 -näyttely  ja uusien mallien suuri määrä vastaa kaksipyöräisten kasvavaan kysyntään. Jälleenmyyjiemme ennakkokauppa on vuodenvaihteessa käynyt vuoden takaista vilkkaammin, ja osa joidenkin merkkien uutuusmalleista uhkaa jo loppua kesken, Teknisen Kaupan ja Palveluiden yhdistyksen moottoripyöräjaoston puheenjohtaja Timo Lindström kertoo. Hän on Yamaha‐moottoripyöriä maahan tuovan Konekesko Oy:n tuoteryhmäpäällikkö.

– Kaksipyörämarkkinat seuraavat autoalan markkinoiden liikkeitä vuoden viiveellä. Kun automarkkinat ovat jo hyvässä kasvussa, myös kaksipyöräkauppa lisääntyy kaudella 2011, Lindström lisää.

Mopot ja moottoripyörät ovat nuorten parissa edelleenkin erittäin haluttuja tuotteita, ja uusia kaksipyöräkuljettajia tulee mukaan jatkuvasti lisää. Moottoripyöräjaosto ennustaakin mopomyynnin säilyvän edelliskauden tasossa, kun nuoret tytöt ja pojat aloittavat harrastuksensa ensin mopoista, siirtyvät siitä 125‐kuutioisiin ja myöhemmin vielä suurempiin moottoripyöriin.

Moottoripyöriä rekisteröitiin Suomessa vuonna 2010 yhteensä 6 054 kappaletta ja mopoja 18 197 kappaletta.

Timo Lindström                                                                                Hannu Kyyhkynen
Moottoripyöräjaoston puheenjohtaja                                                   Asiamies
timo.lindstrom (at) kesko.fi                                                              hannu.kyyhkynen (at) tekninen.fi
p. 050 5233 048                                                                              050 5994 942

Teknisen Kaupan ja Palveluiden yhdistys edustaa noin neljääsataa alan yritystä. Ne työllistävät yhteensä 20 000 henkeä. Jäsenyritykset toimivat useilla eri teollisuudenaloilla, kuten raaka-ainekaupassa sekä teollisuuden ja rakennusalan koneiden ja laitteiden toimittajana.