Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Lumipallo.fi kokoaa talvimatkailun yhteen osoitteeseen - Veikka Gustafsson uuden palvelun taustajoukoissa

Rantapallo

Julkaistu: 31.10.2012 klo 10:31
Julkaisija: Rantapallo

Lumipallo.fi on Rantapallon luminen pikkusisko

Ski Expo-messuilla lanseerattava Lumipallo.fi seuraa Suomen suurimman matkailusivuston Rantapallon jalanjäljissä.

Rantapallosta tuttua konseptia mukaillen myös Lumipallon toiminta perustuu helppouteen ja monipuolisuuteen: kaikki talvimatkailijan palvelut löytyvät yhden katon alta - ensimmäistä kertaa.

Suomessa on valtava määrä talviurheilun harrastajia ja runsaasti laadukkaita matkakohteita, mutta maasta on tähän saakka puuttunut kotimainen palvelu, josta löytäisi kootusti kaiken lumimatkailuun liittyvän.

Takana matkailun, talvilajien ja verkkomarkkinoinnin ekspertit

Lumipalloa ovat olleet yhdessä Rantapallon kanssa luomassa seikkailija Veikka Gustafssonin luotsaama Outdoor Media sekä verkkomainonnan asiantuntijatoimisto Redland.

Outdoor Median ansiosta Lumipallon taustajoukkoihin on saatu laskettelun harrastelehden Skimbaajan sekä lumilautailijoiden Slammer-lehden vahva lajiosaaminen ja kohdetuntemus.

- Lumipallo on hiihtämisen parempi käyttöliittymä. Tällaisesta alaa yhdistävästä mediasta on haaveiltu jo pitkään. Aiemmin tieto on ollut hajanaista ja siitä ovat kärsineet kaikki: kuluttajien on ollut vaikea löytää täsmätietoa ja alan toimijoiden on ollut haasteellista tuoda matkailutuotteitaan yleisön ulottuville, sanoo Veikka Gustafsson.

- Uskon, että nyt on koossa joukko, jolla talviharrastajille saadaan vihdoinkin luotua aidosti kokoava ja markkinoita yhdistävä palvelu.

Tavoitteena käyttäjälähtöisyys: lomailun tulee olla helppoa

Lumipallon päätoimittajan rooliin astuu Jonna Iljin, jolla on pitkän laskettelu- ja vuoristotaustan lisäksi vahva kokemus verkkopalveluiden konseptoinnista.

- Lumipallossa pääsen yhdistämään omat kompetenssialueeni. Tiedän, mitä hiihtomatkalainen tarvitsee ja miten niihin tarpeisiin parhaiten vastataan digitaalisen median avulla, kertoo Iljin.

Lumipallo.fi:n palveluihin kuuluvat kattavan kohdetiedon ja matkailuartikkelien lisäksi matkojen hintavertailu, lumiraportit, keskustelupalsta sekä talviharrastuksiin liittyvät blogit. Rantapallon tapaan palvelun avulla voi seurata myös hiihtokohteiden nopeimpia äkkilähtömatkoja.

- Näkökulmamme on vahvan käyttäjälähtöinen. Tiedonhaun tulee olla sekä helppoa että hauskaa. Kun kaiken löytää yhdestä osoitteesta, lomailija voi keskittyä olennaiseen, eli rinteistä nauttimiseen.

www.lumipallo.fi

Lumipallo.fi
Jonna Iljin, päätoimittaja
jonna@lumipallo.fi