Etusivu » Tiedotteet » Markkinointi » Samsung Galaxy S II päivittyy Android 4.0:aan

Samsung Galaxy S II päivittyy Android 4.0:aan

Julkaistu: 13.03.2012 klo 09:30
Julkaisija: OSG Viestintä Oy

Samsungin menestyspuhelin Galaxy S II on ensimmäinen Samsung-laite, joka saa Android 4.0 -päivityksen. Ice Cream Sandwich (ISC) -lisänimeä kantava päivitys on ladattavana heti. Päivitys saapuu useisiin laitteisiin myöhemmin tänä vuonna.

- Android 4.0 tuo Galaxy S II:een nopeamman, modernimman käyttöliittymän ja paremman käyttökokemuksen, sanoo Samsungin Telecom-myyntipäällikkö Mika Engblom.

ICS:n uutuusominaisuuksiin lukeutuvat muun muassa:

• Face Unlock -toiminto, jolla puhelimen lukitus voidaan asettaa avautumaan etukameraa hyödyntävällä kasvojen tunnistuksella.

• Mobiilidatan liikkumista voi tarkkailla ohjelmakohtaisesti, ja kännykkä voidaan asettaa hälyttämään dataliikenteen kasvaessa. Kätevä toiminto esimerkiksi ulkomailla.

• Esiasennettuna Google+-pilvipalvelu, jonne voi tallentaa otettuja valokuvia. Kuviin pääsee käsiksi millä tahansa päätelaitteella, kuten tietokoneella tai tablettitietokoneella.

• Uudistettu tehtävienhallinta, josta voi paremmin hallita käynnissä olevia sovelluksia ja toimintoja sekä helpommin siirtyä niiden välillä.

Android 4.0, Ice Cream Sandwich (ICS) on ladattavana heti operaattorilukitsemattomille Galaxy S II -älypuhelimille. Päivitys tulee myöhemmin saataville operaattorilukittuihin laitteisiin. Android 4.0 -päivityksen voi ladata puhelimeen Samsung Kies -ohjelmiston kautta. FOTA (Firmware Over The Air) -päivitys tulee ladattavaksi muutaman viikon kuluessa.

Galaxy S II on ensimmäinen Samsungin puhelin, joka päivittyy Android 4.0:aan. Myöhemmin tänä vuonna muun muassa Galaxy Note, Galaxy Advance, Galaxy Tab 10.1, Galaxy Tab 8.9, Galaxy Tab 8.9 LTE ja Galaxy Tab 7.7 päivittyvät ICS:ään. Eri mallien Android 4.0 -päivityksistä ilmoitetaan erikseen Samsung Suomen Facebook-sivulla: http://www.facebook.com/samsungsuomi

Kuluttajakysymykset: Samsungin asiakastuki, 030 6227 515

Mika Engblom, myyntipäällikkö, Telecom, mika.engblom@samsung.fi, p. 0400 604 420

Eva Carrero, markkinointipäällikkö, eva.carrero@samsung.fi, p. 0400 807 750

Toni Perez, OSG Viestintä, toni.perez@osg.fi, 0400 630 063.

Kuvapyynnöt: samsungpr@osg.fi

Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa: www.samsung.fi ja valitse uutiset.

Haluatko Samsungin lehdistötiedotteita tai kokeilla uusia tuotteita? Ilmoittaudu lähetyslistalle osoitteeseen samsungpr@osg.fi

Uutisia RSS-syötteinä: www.samsung.com/fi/aboutsamsung/rss/rssFeedList.do

Samsung Electronics Co Ltd, Korea, on johtava televisioiden, muistisirujen, matkapuhelinten, näyttöpaneelien, muistien ja järjestelmä LSI-tuotteiden valmistaja. Yrityksellä on 220 000 työntekijää 68 maassa ja yhdeksällä eri liiketoiminta-alueella. Vuonna 2011 yhtiön yhteenlaskettu liikevaihto nousi 141,1 miljardiin Yhdysvaltain dollariin. Samsung Electronics Nordic AB:n liikevaihto vuonna 2010 oli 1.1 miljardia euroa. Pohjoismaiden yhtiö on kasvanut nopeasti vuodesta 1992. Sillä on 330 työntekijää, ja sen valikoimaan kuuluvat uusimmat tuotteet matkapuhelinten, äänen- ja kuvantoiston, IT-laitteiden ja kodinkoneiden aloilta