Adven Oy

Julkaistu: 25.10.2012 klo 11:08
Julkaisija: Adven Oy

Tampere 23.10.2012 - Adven Oy:n vastuullisuus luotettavana energiakumppanina näkyy vahvasti Suomen teollisuudessa. Lähes sata eri teollisuuden –ja palvelualan yritystä käyttää Advenin räätälöityjä ja kustannustehokkaita energiaratkaisuja tuotantolaitoksiensa ja – tehtaidensa toiminnan tehostamiseksi.

Adven on rakentanut maamme suurimman maalämpölaitoksen osana ainutlaatuista hybridienergiaratkaisua S-ryhmän logistiikkakeskukselle. Laitos toimittaa lähes täysin uusiutuvaa energiaa. Adven on suunnitellut ja toteuttanut laitoksen avaimet käteen–periaatteella ja vastaa sen lämmön- ja kylmäntuotannosta kaikissa olosuhteissa.

Kemira luottaa Advenin vahvaan energia-osaamiseen sekä ympäristö- ja turvallisuusasioiden huomioon ottamiseen. Kemiran Vaasan tehtaan öljyn käyttö korvattiin kotimaisilla polttoaineilla kuten metsähakkeella ja jyrsinturpeella.

Adven on myös edelläkävijänä teollisuuden höyryntarpeen ja yhdyskunnan kaukolämmön tuotannon yhdistämisessä. Advenin ratkaisun avulla Genencor siirtyi lähes täysin biopohjaisen polttoaineen käyttöön. Toisaalta Genencorin prosesseissa syntyvä hukkalämpö voidaan hyödyntää osana Hangon kaukolämpötuotantoa. Tämä on ympäristön kannalta kestävä ratkaisu, mikä myös pienentää Genencorin tuotteiden hiilijalanjälkeä.

-       ”Panostuksemme luotettaviin, kustannustehokkaisiin ja ympäristömyönteisiin ratkaisuihin näkyvät jo monella teollisuuden alalla. Uskomme jatkuvaan parantamiseen ja tyytyväinen asiakas on meille ensiarvoisen tärkeä, toteaa Adven Oy:n toimitusjohtaja Jussi Ojanen.

Lisätietoja antaa:

Outi Pelkonen

Markkinointi- ja viestintäpäällikkö

Adven Oy

outi.pelkonen@adven.com

Adven on johtava energiaratkaisuja ja kaukolämpöä toimittava energiayritys. Ratkaisut perustuvat asiakkaiden tarpeisiin räätälöityihin kokonaisratkaisuihin, joiden avulla Adven toimittaa energiatuotteet luotettavasti, kustannustehokkaasti ja ympäristövaikutukset minimoiden. Tuotteita ovat mm. teollisuushöyry ja -kylmä, lämpö, jäähdytysratkaisut, kaasu, sähkö sekä muut asiakkaan edellyttämät tuotteet. Adven toimittaa energiaa Suomessa ja Virossa 159 räätälöidyn laitoksen ja 46 kaukolämpöverkon voimin. www.adven.fi