Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » Nuori, vielä ehdit osallistua liikenneturvallisuuden videoskabaan!

Trafi

Nuori, vielä ehdit osallistua liikenneturvallisuuden videoskabaan!

Julkaistu: 08.08.2012 klo 09:28
Julkaisija: Trafi

Eläköön nuoret –kampanja haastaa 13-25-vuotiaat nuoret ottamaan osaa liikenneturvallisuuden videokilpailuun. Kilpailuaikaa on jatkettu 12.8. asti. Keväällä startanneessa eläköön nuoret – videokilpailussa haetaan parhaita mopoilun ja vesillä liikkumisen turvallisuudesta kertovia videoita.

Kilpailun videoiden tarkastelukulma on vapaa, mutta erityishuomiota toivotaan kiinnitettävän päihteettömään liikennekulttuuriin. Videossa tärkeintä on itse viesti, ei tekninen taituruus, ja esimerkiksi kännykällä kuvattu video käy hyvin. Kilpailussa on omat sarjansa mopoilulle ja veneilyturvallisuudelle, joista molemmista valitaan voittaja.

Voittajavideot nähdään TV:ssä, äänestä omaa suosikkiasi

Jo jätetyissä videoissa esimerkiksi verrataan humalassa veneilyä yhdellä airolla soutamiseen ja pohditaan turvallista tapaa ohittaa hevonen mopolla. Videoita voi katsoa ja äänestää koko kilpailun ajan nettisivuilla http://www.elakoon.fi/videoskaba/katso_ja_aanesta.

Kummastakin kategoriasta valitaan kolme finalistia, jotka julkistetaan 15.8. Kilpailun voittajat ilmoitetaan syyskuun alkupuolella.

Voittajavideot esitetään TV:ssä, ja tekijöille on luvassa vapaavalintaisia elämysmatkoja. Nuoret voivat valita lähtevätkö he venepoliisin matkaan partiokeikalle, liukkaalle radalle liikenneopettajan kanssa vai tutustuvatko merikarhun arkeen jäänmurtajalla. Mahdollisuutena on myös hallittu putoaminen jäihin, historiallinen majakkamatka tai ratsia ja munkkikahvit Liikkuvan poliisin kanssa.

Videoskaba osa Eläköön-kampanjointia

Eläköön nuoret -kampanja on osa monivuotista Eläköön -liikenneturvallisuuskampanjaa, jonka tarkoituksena on kannustaa ihmisiä toimimaan liikenneturvallisuuden puolesta ja tehdä liikennekulttuuristamme vastuullisempaa. Laajasti viranomais- ja järjestötahot yhdistävä Eläköön-kampanja sisältää kaikki liikenne- ja liikkumismuodot, tie- ja vesiliikenteen lisäksi siis myös raideliikenteen, ilmailun ja ylipäätään ihmisen liikkumisen kokonaisuudessaan.

Eläköön nuoret -kampanjassa ovat mukana Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi, Liikennevirasto, liikenne- ja viestintäministeriö, sosiaali- ja terveysministeriö, Poliisi, Liikenneturva, Autokoululiitto, Allianssi, Opetushallitus, Rajavartiolaitos, Suomen Meripelastusseura, Suomen Partiolaiset, SOSTE Suomen sosiaali ja terveys, Suomen Uimaopetus- ja Hengenpelastusliitto.

www.elakoon.fi/videoskaba

www.elakoon.fi

www.facebook.com/elakoon

viestintäpäällikkö Reetta Salonen, Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi, puh. 020 618 7051, reetta.salonen(at)trafi.fi