Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » Kesäautot talviteloille netissä

Trafi

Kesäautot talviteloille netissä

Julkaistu: 15.09.2010 klo 15:01
Julkaisija: Trafi

Kesäauton liikennekäytöstäpoisto ja -otto onnistuvat yksityishenkilöiltä nyt vaivattomasti ja edullisesti Liikenteen turvallisuusvirasto Trafin nettipalvelussa. Liikennekäytöstäpoiston ajalta autosta ei peritä ajoneuvoveroa ja liikennevakuutuksestakin enintään yhtiökohtainen minimimaksu. Kevään tullen auton saa taas tien päälle ilmoittamalla liikennekäyttöönotosta samassa palvelussa.

Auton omistaja tai haltija voi tehdä ilmoituksen kirjautumalla palveluun verkkopankkitunnuksillaan. Ilmoituksen tekemiseen tarvitaan lisäksi rekisteröintitodistuksen ilmoitusosa (osa II). Netissä ilmoituksen tekeminen maksaa 6,50 euroa. Liikennekäytöstäpoiston ja -oton voi tehdä edelleen myös katsastustoimipaikalla tai omassa liikennevakuutusyhtiössä.

Elokuun aikana jo reilu viidennes poiston tekijöistä valitsi asiointiin sähköisen vaihtoehdon.
Palvelu löytyy osoitteesta www.trafi.fi/sahkoisetpalvelut.

yksikönpäällikkö Simo Karppinen puh. 020 618 5343, simo.karppinen(at)trafi.fi
osastonjohtaja Janne Huhtamäki puh. 020 618 5599, janne.huhtamaki(at)trafi.fi
-------
Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi vastaa liikennejärjestelmän sääntely- ja valvontatehtävistä, kehittää aktiivisesti liikennejärjestelmän turvallisuutta ja edistää liikenteen ympäristöystävällisyyttä. Se muodostettiin vuoden 2010 alussa liittämällä yhteen Ajoneuvohallintokeskus AKE, Ilmailuhallinto, Merenkulkulaitoksen meriturvallisuustoiminto ja Rautatievirasto.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki