Etusivu » Tiedotteet » Lifestyle » Samsungin 4G/LTE-puhelimet ja tablettitietokoneet saapuvat Pohjoismaihin ensimmäisinä Euroopassa

Samsung Electronics Nordic

Julkaistu: 28.11.2011 klo 13:45
Julkaisija: Samsung Electronics Nordic

4G-LTE-tuella varustetut älypuhelimet ja tablettitietokoneet saapuvat Pohjoismaihin. Galaxy S II LTE ja Tab 8.9 LTE saapuvat ensimmäisinä Ruotsin markkinoille ottamaan kaiken irti neljännen sukupolven matkapuhelinverkosta.

Kaksi vuotta sitten Samsung lanseerasi maailman ensimmäiset kaupalliset 4G/LTE-modeemit. Nyt Samsung ottaa seuraavan askeleen ja tuo markkinoille Galaxy S II LTE -4G-älypuhelimen ja Galaxy Tab 8,9 LTE -4G-tablettitietokoneen. Laitteet saapuvat Ruotsin markkinoille vuoden lopussa. Galaxy S II LTE saapuu teleoperaattori Tele2:lle, ja Tab 8.9 LTE saapuu Telian matkapuhelinverkkoon.

– On jännittävää ja vallankumouksellista, että 4G-älypuhelimet ja -tablettitietokoneet saapuvat Pohjoismaihin ensimmäisinä Euroopassa. Se osoittaa, että Samsung on eturintamassa kehittämässä 4G-tuotteita Pohjoismaihin, joissa on Euroopan edistyksellisin 4G-verkko. Uusi tekniikka mahdollistaa sen, että netissä surffaaminen, verkkopelien pelaaminen, videoiden suoratoisto sekä sähköpostien ja tiedostojen lataaminen netistä on nopeampaa kuin koskaan, kertoo Samsungin 4G-tuotteiden Pohjoismaiden tuotepäällikkö Michael Alström.

4G/LTE:n teoreettinen maksiminopeus on 100 megabittiä sekunnissa, mikä tekee siitä nopeimman tällä hetkellä saatavilla olevan mobiililaajakaistan. Se avaa uusia ovia ja mahdollistaa esimerkiksi häiriöttömän elokuvan katselun internetistä suoratoistettuna. 4G/LTE-yhteydellä sähköpostit ja suuretkin tiedostot latautuvat hetkessä. Esimerkiksi 4-minuuttisen mp3-musiikkikappaleen lataaminen kestää ainoastaan 0,3 sekuntia. Kokonaisen elokuvan lataaminen onnistuu alle kahdessa minuutissa.

LTE-puhelimen sisarlaite Galaxy S II on ollut todellinen suurmenestys. Puhelinta myytiin viisi miljoonaa kappaletta vain 85 päivässä. Uusi Galaxy S II LTE on jopa edeltäjäänsä nopeampi ja älykkäämpi. Uutuuspuhelin on varustettu 1,5 GHz:n Snapdragon-tuplaydinsuorittimella. Uusissa LTE-malleissa on myös suurempi, 4,5 tuuman näyttö, joka perustuu Super AMOLED plus -näyttötekniikkaan. Siitä huolimatta, että puhelin on täynnä mullistavaa tekniikkaa, on se erittäin kevyt kädessä. Puhelin painaa ainoastaan 130 grammaa.

Galaxy S II LTE:n tekniset tiedot: Galaxy S II LTE on kosketusnäyttöpuhelin, jossa on 4G/LTE-tuki. Laitteessa on 4,5 tuuman Super AMOLED Plus -näyttö, jonka tarkkuus on 480 x 800 pikseliä (WVGA). Alustana toimii Android 2.3 -käyttöjärjestelmä (Gingerbread) ja käyttöliittymänä TouchWiz 4.0. Laitteessa on 1.5 gigahertsin Snapdragon-tuplaydinsuoritin, 16 Gb:n sisäinen muisti ja tuki MicroSD-korteille (jopa 32 Gb). WiFi 802.11 b / g / n, Allshare. Takana LED-salamavalolla varustettu 8 megapikselin kamera, edessä 2 megapikselin kamera. Laite tallentaa ja toistaa FullHD-laatuista kuvaa ja tukee yleisempia ääni- ja videoformaatteja. Quick Print -ominaisuus, Swype-tekstinsyöttö. Mitat 129,8 x 68,8 x 9,49 mm, paino 130,5 g Akku: 1850 mAh. 2600/1800/800 MHz LTE-, HSPA + ja + HSUPA 2100/900 (peräti 42 Mbps), EDGE / GPRS 1900/1800/900/850. Suomen julkaisuajankohta tarkentuu myöhemmin.

4G/LTE-yhteys mahdollistaa Galaxy Tab 8.9 LTE:lla sujuvan internetin käyttökokemuksen paikasta riippumatta
– kotisohvalla tai hiihtolomalla. 4G/LTE-nopeudet tekevät Galaxy Tab 8.9:stä entistä monipuolisemman tablettitietokoneen. Laitetta vauhdittaa uusi 1,5 GHz:n tuplaydinsuoritin ja Android 3.2 -käyttöjärjestelmä.

Galaxy Tab 8.9 LTE:n tekniset tiedot: Tab 8.9 LTE on tablettitietokone, jossa on 4G/LTE-tuki. Se on varustettu 8,9 tuuman LCD-näytöllä, jonka tarkkuus on 1280 x 800 pikseliä. Alustana toimii Android 3.2 -käyttöjärjestelmä. Tab 8.9 LTE:ssä on 1,5 gigahertsin Snapdragon-tuplaydinsuoritin, jossa kaksi ydintä. Laitteessa on 16 Gb:n sisäinen muisti. Takana LED-salamavalolla varustettu 3 megapikselin kamera, edessä 2 megapikselin kamera. WiFi 802.11 (a / b / g / n), USB 2.0, Bluetooth 3.0. AllShare, Social Hub ja Music Hub. Laite tukee yleisimpiä ääni- ja videoformaatteja, kuten Flash 10.2. Mitat 230,9 x 157, 8 x 8,6 mm, paino 455 grammaa. Akku: 6100 mAh. Tukee 2600/1800/800 MHz LTE-, HSPA + ja + HSUPA 2100/900 (peräti 42 Mbps), EDGE / GPRS 1900/1800/900/850. Toimitukset alkavat asteittain vuoden vaihteessa yhdessä Pohjoismaiden teleoperaattoreiden kanssa. Suomen julkaisuajankohta tarkentuu myöhemmin.

Lisätietoja 4G/LTE:stä: LTE (Long Term Evolution) on neljännen sukupolven mobiililaajakaista. LTE-verkon teoreettinen maksiminopeus on peräti 100 megabittiä sekunnissa. Teoreettinen maksimilähetysnopeus on 50 megabittiä sekunnissa. Koettu tiedonsiirtonopeus riippuu monista tekijöistä, kuten etäisyydestä 4G-tukiasemaan ja tukiaseman kuormituksesta.

Lisätietoja: Kuluttajakysymykset: Samsungin asiakastuki, 030 6227 515

Mika Engblom, myyntipäällikkö, Telecom, mika.engblom@samsung.fi, p. 0408 604 420

Eva Carrero, markkinointipäällikkö, eva.carrero@samsung.fi, p. 0400 807 750

Toni Perez, OSG Viestintä, toni.perez@osg.fi, 0400 630 063.

Kuvapyynnöt: samsungpr@osg.fi

Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa: www.samsung.fi ja valitse uutiset.

Haluatko Samsungin lehdistötiedotteita tai kokeilla uusia tuotteita? Ilmoittaudu lähetyslistalle osoitteeseen samsungpr@osg.fi

Uutisia RSS-syötteinä: www.samsung.com/fi/aboutsamsung/rss/rssFeedList.do

Samsung Electronics Co Ltd, Korea, on johtava televisioiden, muistisirujen, matkapuhelinten, näyttöpaneelien, muistien ja järjestelmä LSI-tuotteiden valmistaja. Yrityksellä on 190 500 työntekijää 68 maassa ja yhdeksällä eri liiketoiminta-alueella. Vuonna 2010 yhtiön yhteenlaskettu liikevaihto nousi 135,8 miljardiin Yhdysvaltain dollariin. Samsung Electronics Nordic AB:n liikevaihto vuonna 2010 oli 1.1 miljardia euroa. Pohjoismaiden yhtiö on kasvanut nopeasti vuodesta 1992. Sillä on 330 työntekijää, ja sen valikoimaan kuuluvat

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon