Etusivu » Tiedotteet » Lifestyle » Nyt television saa mukaan niin pitkälle kuin lähiverkko riittää: Samsungin Smart view tekee puhelimesta television

Samsung Electronics Nordic

Julkaistu: 29.06.2011 klo 10:00
Julkaisija: Samsung Electronics Nordic

Samsungin uusi Smart view -sovellus tekee Galaxy S II -älypuhelimesta näppärästi mukana kulkevan television. Enää eivät arkipäivän pienet keskeytykset estä suosikkiohjelman katsomista alusta loppuun. Katselu onnistuu puhelimesta vaikkapa keittiössä ruokaa hämmentäessä.

Useimmat tunnistavat tilanteen: juuri, kun murhaaja on paljastumaisillaan, finaaliottelussa jaetaan rangaistus suosikkijoukkueelle tai pari saa viimeinkin toisensa elokuvan lopussa, odotetut sekunnit lipuvat silmien ohi, koska ovikello soi, vesi kiehuu keittiössä tai jokin muu äkillinen tilanne vaatii siirtymistä pois sohvalta television edestä. Ongelman voi tietenkin ratkaista hankkimalla television joka huoneeseen, mutta Samsungin Smart view -sovellus tarjoaa helpomman keinon. Se tekee Samsung Galaxy S II -älypuhelimesta sekä television että kaukosäätimen.

Smart view:n avulla televisio-ohjelman tai elokuvan voi siirtää puhelimeen. Saat katsoa uutiset rauhassa, kun lainaat puhelinta lapsille ja annat heidän katsoa dvd:tä tai bluraytä omassa huoneessaan. Voit myös itse ottaa televisio-ohjelman tai leffan mukaan vuoteeseen, parvekkeelle tai kylpyhuoneeseen.

Smart view’lla pääsee langattomasti käsiksi televisio-ohjelmien lisäksi aineistoon, joka on bluray- tai dvd-soittimella, tietokoneella tai muulta laitteella, joka on yhdistetty televisioon hdmi:n kautta. Samsung Galaxy S II:n lisäksi tarvitaan Samsungin Smart-3d-LED-TV, joka on tämän vuoden mallia ja 7- tai 8-sarjaa, sekä langaton lähiverkko.

Smart view tekee puhelimesta myös kaukosäätimen. Saman toiminnon voi ladata erikseenkin Samsung Apps -sivuilta. Samsung remote -sovellus toimii kaikissa Samsungin Smart-TV-sarjoihin kuuluvissa televisioissa ja useimmissa Samsungin uudemmissa Android-puhelimissa.

Smart view’n voi ladata Galaxy S II -puhelimeen veloituksetta Samsung Appsin kautta. Kesän jälkeen Smart view’sta tulee saataville myös tablettitietokoneiden Galaxy Tab 10.1 ja Galaxy Tab 8.9 kanssa yhteensopivat versiot.

Tekniset tiedot: Smart view on mobiilisovellus, joka tekee matkapuhelimesta kaukosäätimen ja ylimääräisen televisioruudun. Sovellus on yhteensopiva Galaxy S II -älypuhelimen ja Samsungin Smart-TV-malliston (D7000, D8000) kanssa. Sovellus on saatavissa veloituksetta Samsung Apps- ja Android Market -sivustoilta. Se on tulossa myös Samsung Galaxy Tab 10.1- ja Galaxy Tab 8.9 -tablettitietokoneisiin kesän jälkeen. Puhelimen näytöllä voi katsoa televisio-ohjelmaa tai sisältöä laitteelta, joka on liitetty televisioon hdmi:llä. Television katsominen voi jatkua samaan aikaan, kun matkapuhelimessa katsotaan esimerkiksi bluray-filmiä.

Mika Engblom, myyntipäällikkö, telecom, mika.engblom@samsung,fi
Eva Carrero,
markkinointipäällikkö, eva.carrero@samsung.fi, p. 0400 807 750

Toni Perez, OSG Viestintä, toni.perez@osg.fi, 0400 630 063
Kuluttajakysymykset: Samsungin asiakastuki, 030 6227 515
Kuvapyynnöt:
samsungpr@osg.fi
Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa:
www.samsung.fi ja valitse uutiset.
Haluatko Samsung in lehdistötiedotteita tai kokeilla uusia tuotteita? Ilmoittaudu lähetyslistalle osoitteeseen
samsungpr@osg.fi
Uutisia RSS-syötteinä:
www.samsung.com/fi/aboutsamsung/rss/rssFeedList.do

Samsung Electronics Co Ltd, Korea, on johtava televisioiden, muistisirujen, matkapuhelinten ja näyttöpaneelien valmistaja. Yrityksellä on 190 500 työntekijää 68 maassa ja kahdeksalla eri liiketoiminta-alueella. Vuonna 2010 yhtiön yhteenlaskettu liikevaihto nousi 135,8 miljardiin Yhdysvaltain dollariin. Samsung Electronics Nordic AB:n liikevaihto vuonna 2010 oli 1.1 miljardia euroa. Pohjoismaiden yhtiö on kasvanut nopeasti vuodesta 1992. Sillä on 330 työntekijää, ja sen valikoimaan kuuluvat uusimmat tuotteet matkapuhelinten, äänen- ja kuvantoiston, IT-laitteiden ja kodinkoneiden aloilta.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki