Etusivu » Tiedotteet » Lifestyle » Navibot Silencio sekä imuroi että pyyhkii pölyt: Hiljaisen robotti-imurin menoa eivät huonekalut haittaa

Samsung Electronics Nordic

Julkaistu: 07.06.2011 klo 10:00
Julkaisija: Samsung Electronics Nordic

Samsung Navibot Silencio on yksi markkinoiden hiljaisimmista robotti-imureista. Se kulkee lähes huomaamatta puhdistaen lattiat irtoliasta ja pölystä. Navibot Silencio on ensimmäinen imuri, joka osaa kiertää esimerkiksi sohvan tai nukkuvan koiran. Se ei käänny eikä peruuta kohdattuaan ongelman, vaan se tunnistaa esteet ja kiertää ne. Navibot Silencio takaa puhtaan lopputuloksen myös pyyhkimällä pölyt lattioilta.

Navibot Silencion nimi puhuu puolestaan, ja se on hiljainen ja todella älykäs robotti-imuri. Imurin melutaso on ainoastaan 62 desibeliä, mikä tarkoittaa, että voidaan puhua puhelimessa tai katsoa televisiota ilman, että robotti-imurin työskentely sen kummemmin häiritsee.

Peruuttamiseen ei ole tarvetta

Navibot Silencio on niin fiksu, että se osaa kiertää sohvat, tuolit ja pöydät peruuttamatta tai menettämättä suuntaansa. Tämän ansioista imurin työskentely on mahdollisimman tehokasta. Laitteessa on ainutlaatuinen navigointijärjestelmä, joka koostuu kamerasta ja 38 anturista, joiden avulla Navibot Silencio tunnistaa huonekalut. Se arvioi, miten tila on kalustettu, minkä jälkeen se laskee ja suunnittelee siivousreitin. Kun akun varaus käy vähiin tai roskasäiliö vaatii tyhjennystä, Navibot Silencio palaa omin neuvoin takaisin latausasemaansa. Navibot Silenciota fiksumpaa robotti-imuria on vaikea löytää.

Mikrokuituliina pyyhkii pölyt

Navibot Silencio ei tyydy pelkästään imurointiin. Laitteen takaosassa on mikrokuituliinat, joilla se kerää talteen pienimmätkin pölyhiukkaset lattioilta. Nurkat Navibot siivoaa ulkonevien harjojensa avulla työntämättä itseään kiinni seinään.

Kukapa ei haluaisi tulla imuroituun kotiin perjantaina töiden jälkeen. Samsung Weekly -ajastustoiminnon avulla Navibot Silencio on mahdollista ohjelmoida imuroimaan silloin, kun se perheelle parhaiten sopii.

Tekniset tiedot: Samsung robotti-imuri Navibot Silencio VCR8895. Melutaso 62 desibeliä. Navibotin päällä on kamera, jonka kuvakulma on 167 astetta ja joka ottaa 30 kuvaa sekunnissa. Kaksi prosessoria käsittelee kuvainformaation ja piirtää sen avulla huoneen kartan. 38 anturin kautta saatava tieto estää Navibotia muun muassa putoamasta viittä senttiä korkeammalta. Mikrokuituliina kerää talteen pienimmät hiukkaset. Hepasuodatin hiukkasten suodatukseen. Navibot Silencion suositushinta on 699 ja se saapuu kauppoihin kesäkuun aikana.

Lisätietoja

Raine Lindqvist, myyntipäällikkö WG, raine.lindqvist@samsung.fi, p. 040 7078 747

Eva Carrero, markkinointipäällikkö, eva.carrero@samsung.fi, p. 0400 807 750

Toni Perez, OSG Viestintä, toni.perez@osg.fi, 0400 630 063.

Kuvapyynnöt: samsungpr@osg.fi

Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa: www.samsung.fi ja valitse uutiset.

Haluatko Samsungin lehdistötiedotteita tai kokeilla uusia tuotteita? Ilmoittaudu lähetyslistalle osoitteeseen samsungpr@osg.fi

Uutisia RSS-syötteinä: www.samsung.com/fi/aboutsamsung/rss/rssFeedList.do

Samsung Electronics Co Ltd, Korea, on johtava televisioiden, muistisirujen, matkapuhelinten ja näyttöpaneelien valmistaja. Yrityksellä on 190 500 työntekijää 68 maassa ja kahdeksalla eri liiketoiminta-alueella. Vuonna 2010 yhtiön yhteenlaskettu liikevaihto nousi 135,8 miljardiin Yhdysvaltain dollariin. Samsung Electronics Nordic AB:n liikevaihto vuonna 2010 oli 1.1 miljardia euroa. Pohjoismaiden yhtiö on kasvanut nopeasti vuodesta 1992. Sillä on 330 työntekijää, ja sen valikoimaan kuuluvat uusimmat tuotteet matkapuhelinten, äänen- ja kuvantoiston, IT-laitteiden ja kodinkoneiden aloilta.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki