Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » Valtakunnallista lukuhetkeä vietetään jälleen 23.11.

Valtakunnallista lukuhetkeä vietetään jälleen 23.11.

Julkaistu: 01.10.2012 klo 13:30
Julkaisija: OSG Viestintä Oy

Kirjojen maailma avautui nuorille Facebookissa

WSOY:n kirjallisuussäätiön Valtakunnallista Lukuhetkeä vietetään jälleen 23.11. kello 19.–19.15. Kampanja on jo nyt Facebookissa, missä esikoiskirjailija Annukka Salama haastaa nuoria kirjan pariin.

– Lähdin mielelläni mukaan kampanjaan, sillä olen huolissani nuorten lukuharrastuksen hiipumisesta. Moni nuori viettää mieluummin aikaa pelien ja television parissa kuin tarttuu kirjaan. Lukutaito on yksi elämämme tärkeimmistä taidoista. Tarinat kannattelevat lasten lisäksi myös nuoria ja meitä aikuisiakin elämässä eteenpäin, toteaa esikoiskirjailija Annukka Salama, jonka Käärmeenlumooja-teos julkaistiin heinäkuussa.

Kampanjan Facebook-sivuilla etsitään parhaillaan osallistujia Lukuhetken interaktiiviseen lukupiirin. Ensimmäisen kirjana luetaan Käärmeenlumooja. Salama on mukana Facebookissa keskustelemassa kirjasta sekä kirjoittamisesta ja lukemisesta yleensä.

Ilmoittaudu mukaan Lukuhetkeen

WSOY:n kirjallisuussäätiö lanseerasi Valtakunnallisen Lukuhetken viime vuonna. Silloin säätiö lahjoitti kaikille Suomen ekaluokkalaisille omat kaunokirjalliset teokset. Nyt lukemisen iloa halutaan levittää erityisesti nuorten parissa ja sosiaalisessa mediassa.

Lukuhetkeä vietetään 23.11.2012 kello 19–19.15. Säätiö haluaa silloin haastaa kaikki suomalaiset lukemaan edes vartiksi.

– Haluamme jatkaa hyvää perinnettä. Viime vuonna useampi tuhat suomalaista ilmoittautui Facebookissa Lukuhetki-tapahtumaan. Toivomme, että tänä vuonna saamme innostettua vieläkin enemmän suomalaisia kirjan pariin edes vartiksi, toteaa WSOY:n kirjallisuussäätiön asiamies Hanne Selkokari.

Annukka Salama, annukka.suksi@gmail.com, 050 538 7656

Vuonna 1942 perustetun, yleishyödyllisen Werner Söderström Osakeyhtiön kirjallisuussäätiön tarkoituksena on edistää suomalaista kansalliskirjallisuutta. Säätiö edistää myös lukuharrastuksen lisäämistä. Säätiö toteuttaa tarkoitustaan jakamalla apurahoja ja palkintoja sekä tukemalla kirjallisuutta ja lukuharrastusta edistäviä hankkeita. WSOY:n kirjallisuussäätiö on Suomen merkittävin kirjallisuutta tukeva säätiö.