Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Uutuuskirja isästä ja isäsuhteesta

Uutuuskirja isästä ja isäsuhteesta

Julkaistu: 09.11.2012 klo 13:46
Julkaisija: Kansanvalistusseura

”Olenko minä isä, josta näkyy vain työntekoon kumartunut selkä, vai olenko minä isä, josta näkyvät myös kasvot ja syli.”

Jorma Luoma pohtii omaa isyyttään Anneli Kajannon toimittamassa Isä – kertomuksia -antologiassa. Kirjassa on 30 tarinaa isästä, isyydestä ja isäsuhteesta.

Koskettavat tarinat kuvaavat eri aikakausien isiä. Sodista palasi kovia kokeneita ja rikkinäisiä miehiä, joista tuli autoritäärisiä isiä. Isä on monen muistoissa itseään säästämätön leivänhankkija ja taistelija. Yhtälailla isää kuvataan myös lämpimästi ja arvostaen. Isä on hyvä, hellä ja ymmärtävä kasvattaja.

Jokaisella on isäsuhde, myös silloin, kun isää ei ole. Ja pojista tulee miehiä, joista useimmilla on edessä oma kasvutie isäksi.

Isä – kertomuksia perustuu vuonna 2011 toteutettuun Isä-kirjoituskilpailuun. Se kirvoitti 624 kirjoittajaa kertomaan oman isä-tarinansa. Nimimerkillä varustetut työt on tallennettu Suomalaisen Kirjallisuuden Seuran kansanrunousarkistoon. Kilpailun järjestivät Kansanvalistusseura, OK-opintokeskus ja Oriveden Opisto.

ISÄ – KERTOMUKSIA

Kansanvalistusseura, 2012, ISBN 978-951-9140-66-7, 208 sivua, ovh. 30 €.

Katso lisää verkkokaupasta

Lehdistökappaleet ja tiedustelut: kustannustoimittaja Paula Immonen, paula.immonen@kvs.fi, puh. 050 383 3970.

Tilaa sivistykselle!

Kansanvalistusseura kustantaa tietokirjoja (KVS kirjat) sekä Aikuiskasvatus-, LLinE- ja Sivistys-lehteä. Kansanvalistusseuran kirjat ja lehdet palvelevat erityisesti aikuiskasvatuksen ja vapaan sivistystyön parissa toimivia opettajia, kouluttajia, työntekijöitä ja asiantuntijoita. Laajaa lukijakuntaa palvelevat esimerkiksi erilaiset kirjoittamista ja hyvinvointia käsittelevät oppaat.