Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Tervetuloa vuoden 2012 Onnimanni-palkinnon julkistustilaisuuteen 17.10. klo 14

Celia

Tervetuloa vuoden 2012 Onnimanni-palkinnon julkistustilaisuuteen 17.10. klo 14

Kutsu.
Julkaistu: 05.10.2012 klo 09:47
Julkaisija: Celia

Vuoden 2012 Onnimanni-palkinto jaetaan keskiviikkona 17. lokakuuta 2012 kello 14.00 Celia-kirjaston tiloissa, Marjaniementie 74 (Iiris-talo), 2. krs, Itäkeskus, Helsinki.

Lastenkirjainstituutti on jakanut Onnimanni-palkinnon jo yhdeksäntoista kertaa lasten- ja nuortenkirjallisuuden hyväksi tehtävästä työstä. Palkinnon voi saada yksi henkilö, työryhmä tai yhteisö. Sitä ei kuitenkaan voida myöntää kirjailijan, kuvittajan tai kääntäjän työstä. Onnimanni-palkinto on perinteisesti jaettu Sadun päivänä tai lähellä sitä.

Onnimanni-palkinnon ovat saaneet viime vuosina Napero-Finlandia (2011), Ylen Radio 1:n Lukunakki-kirjallisuusohjelma (2010) ja Sastamalan Kirjaset-tapahtuma (2009).

Onnimanni-raadissa työskentelivät tänä vuonna kirjaston-hoitaja Katri Syrjälä puheenjohtajana sekä tutkijat Seija Haapakoski ja Marleena Stolp, opettaja Noora Miettinen ja kustantaja Leena Reiman.

Toivotamme tiedotusvälineiden edustajat tervetulleiksi tilaisuuteen. Tiedustelut ja ilmoittautumiset perjantaihin 12.10. mennessä: Lastenkirjainstituutti (03) 31418400 tai info@lastenkirjainstituutti.fi.

Tervetuloa!

Lastenkirjainstituutti (LKI) on valtakunnallinen lasten- ja nuortenkirjallisuuden tallennus- ja tiedotuskeskus ja erikoiskirjasto. Lastenkirjainstituutin tavoitteena on edistää kotimaisen lasten- ja nuortenkirjallisuuden tuntemusta ja tutkimusta.

Celia on valtion erikoiskirjasto, joka tuottaa ja välittää kirjallisuutta saavutettavassa muodossa kaikille niille, jotka eivät sairauden tai vamman vuoksi voi lukea tavallisia painettuja kirjoja – esimerkiksi näkövammaisille, luki- ja oppimisvaikeuksisille, kehitysvammaisille ja lihastautia sairastaville. Celia tarjoaa asiakkailleen maksutta lainaksi kauno- ja tietokirjallisuutta mm. ääni-, piste- ja elektronisina kirjoina. Lisäksi Celia valmistaa ja myy tai lainaa oppikirjat saavutettavassa muodossa eri koulutusasteille, ja valikoimasta löytyy suurin osa peruskoulun oppikirjoista ja runsaasti lukion oppikirjoja.