Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Näe hyvä lähellä -runokilpailu juhlavuoden kunniaksi

Maa- ja kotitalousnaisten Keskus ry

Näe hyvä lähellä -runokilpailu juhlavuoden kunniaksi

Julkaistu: 29.10.2012 klo 09:47
Julkaisija: Maa- ja kotitalousnaisten Keskus ry

Maa- ja kotitalousnaisten Keskus ja monet maakunnalliset piirikeskukset täyttävät ensi vuonna 80 vuotta. Juhlavuoden kunniaksi järjestämme runokilpailun teemasta ”Näe hyvä lähellä”.

Kirjoittajat voivat käsitellä teemaa hyvin vapaasti. Kilpailuaika päättyy 30.11.2012. Kukin kilpailija voi osallistua kilpailuun enintään neljällä runolla. Runojen tulee olla ennen julkaisemattomia.

Arvosteluraadin puheenjohtajana toimii äidinkielen ja kirjallisuuden lehtori Liisa Viirimäki. Maa- ja kotitalousnaisten jäsenistöstä raatiin kuuluvat opettaja Oili Jokinen, runoharrastaja Milja Komi ja agrologi AMK Suvi Malin. Maa- ja kotitalousnaisten Keskusta raadissa edustaa toiminnanjohtaja Liisa Niilola.

Runokilpailun tulokset julkistetaan huhtikuussa 2013. Palkintona on Maa- ja kotitalousnaisten Vakka ja kultaiset jyvät -sarjan koruja.

Osallistumisohjeet

Runot voi lähettää sähköpostilla tai kirjeitse. Kukin runo kirjoitetaan omalle sivulleen, nimimerkki tulee merkitä jokaisen runon yhteyteen. Osallistumisohjeet löytyvät myös verkkosivuilta www.maajakotitalousnaiset.fi » Järjestö » Runokilpailu.

Sähköpostilla lähetys:
- Tallenna jokainen runo omana tiedostona ja liitä ne sähköpostiviestiisi liitetiedostoksi.
- Yhteystietosi (nimi, syntymävuosi, osoite ja puhelinnumero) ilmoitat sähköpostiviestissäsi.

Tavallisella postilla lähetys:
- Kirjoita runot koneella yhdelle puolelle paperia ja lähetä ne postitse.
- Liitä runojen mukaan nimimerkillä varustettu kirjekuori, jonka sisällä on tietosi (nimi, syntymävuosi, osoite ja puhelinnumero).

Lähetä runot osoitteella helena.velin (at) maajakotitalousnaiset.fi tai
Maa- ja kotitalousnaisten Keskus, PL 251, 01301 VANTAA.
Merkitse kirjekuoreen sana Runokilpailu.

Runoja ei palauteta. Maa- ja kotitalousnaisten Keskus pidättää itsellään oikeuden julkaista runoja haluamallaan tavalla.

Maa- ja kotitalousnaisten Keskus on valtakunnallisen neuvontajärjestön keskusjärjestö. Maa- ja kotitalousnaiset on yksi maan suurimmista naisjärjestöistä. Se tarjoaa kotitalous-, yritys- ja maisemanhoidon neuvontaa. Lähes 60 000 jäsenen ja noin 70 ammattineuvojan maa- ja kotitalousnaiset on vahva maaseudun kehittäjä.