Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Eläköön lapsi! Pelastakaa Lapset, Otava ja Suomalainen Kirjakauppa yhteistyössä lasten oikeuksien puolesta

Pelastakaa Lapset ry

Julkaistu: 29.10.2012 klo 12:14
Julkaisija: Pelastakaa Lapset ry

Helsingin kirjamessuilla lanseerattiin lapsille uusi Eläköön lapsi! –nide, jonka kuvitukset ovat huippukuvittajien käsialaa. Tuote tulee myyntiin Suomalaisen Kirjakaupan myymälöihin marraskuun alussa. Jokaisesta myydystä kappaleesta lahjoitetaan 5€ Pelastakaa Lapset ry:n kotimaan tukiperhetoimintaan.

Kahdeksan suomalaista huippukuvittajaa on antanut työnsä Eläköön lapsi! -kampanjatuotteeseen, joka on tänä vuonna näyttävä nide, joka sisältää 48 värikästä ruokailualustaa. Niteen ruokailualustat sopivat mainiosti arkisten ateriahetkien piristykseksi, lastenjuhlien kattaukseen ja lastenhuoneen sisustukseen. Näyttävät kuvat voi halutessaan kiinnittää julisteina lastenhuoneen seinälle. Kuvista voi myös helposti itse kehystää kauniita tauluja lasten iloksi.

Eläköön lapsi! –niteen 48 värikästä ruokailualustaa sisältää kuvat kirjoista:

Mauri Kunnas: Aarresaari. Otava 2012

Aino Havukainen—Sami Toivonen: Tatu ja Patu pihalla. Otava 2012

Nora Surojegin—Pirkko-Liisa Surojegin: Untu ja sydäntalven salaisuus. Otava 2012

Anna Nuotio—Eppu Nuotio—Kristiina Louhi: Veikko ja Veikko. Otava 2012

Essi Wuorela (toim.): Suomen lasten laulukirja. Kuvitus Matti Pikkujämsä. Otava 2012

Marika Maijala—Juha Virta: Sylvi Kepposen kirjekaveri. Otava 2012

Heikki Prepula: Kössi Kenguru ja veturi. Otava 2012

Veera Salmi: Puluboin ja Ponin kirja. Kuvitus Emmi Jormalainen. Otava 2012

Nide tulee myyntiin Suomalaisen Kirjakaupan myymälöissä marraskuun alussa kautta maan. Tuotteen hinta on 9,90€ ja jokaisesta myydystä kappaleesta lahjoitetaan 5€ Pelastakaa Lapset ry:n kotimaan tukiperhetoimintaan.

Eläköön lapsi! –kampanjalla  tuetaan lastensuojelutyötä, joka kohdistetaan lasten ja lapsiperheiden monenlaisiin avuntarpeisiin. Tälläkin hetkellä sadat lapset odottavat Suomessa oman tukiperheen löytymistä. Pelastakaa Lasten tukiperhetoiminta auttaa lapsia ja lapsiperheitä selviytymään arjesta silloin, kun perheen omat voimavarat ovat vähissä.

Eläköön lapsi! on Pelastakaa Lapset ry:n; Kustannusosakeyhtiö Otavan ja Suomalaisen Kirjakaupan yhteinen kampanja lasten oikeuksien edistämiseksi.

Carita Päivänen, viestintäpäällikkö, Pelastakaa Lapset ry, puh. 040 535 8221, carita.paivanen@pelastakaalapset.fi

Pelastakaa Lapset ry on vuonna 1922 perustettu, poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton kansalaisjärjestö, joka tukee erityisesti vaikeissa oloissa eläviä lapsia ja pyrkii edistämään lapsen oikeuksien toteutumista Suomessa ja maailmalla. Pelastakaa Lapset on osa Save the Children – järjestöä, joka toimii lasten hyväksi yli 100 maassa. Visionamme on maailma, jossa toteutuu jokaisen lapsen oikeus elämään, suojeluun, kehittymiseen ja osallistumiseen. Tehtävänämme on parantaa sitä tapaa, jolla lapsia kohdellaan sekä saada aikaan välittömiä ja pysyviä parannuksia lasten elämään. Lisätietoa: www.pelastakaalapset.fi