Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » Suomen Kulttuurirahaston apurahojen haku alkaa 1.10.

Suomen Kulttuurirahasto

Suomen Kulttuurirahaston apurahojen haku alkaa 1.10.

Julkaistu: 26.09.2012 klo 15:02
Julkaisija: Suomen Kulttuurirahasto

Suomen Kulttuurirahaston keskusrahaston vuoden 2013 apurahojen hakuaika on 1.-31.10.2012. Apurahoja on jaossa 21,3 miljoonaa euroa, lisäksi Kulttuurirahaston maakuntarahastot jakavat 9,7 miljoonaa kevään 2013 aikana.

Henkilökohtaisten kokovuotisten apurahojen suuruutta on tänä vuonna korotettu hieman. Kokovuotinen apuraha on nyt 22 000 euroa ja tohtoreiden osalta 26 000 euroa. Varttuneille tieteenharjoittajille ja taiteilijoille tarkoitettu Eminentia-apuraha on  23 000 euron suuruinen.

Taiteen aloilla tuetaan entiseen tapaan työskentelyä ja  erilaisia hankkeita. Tieteen apurahat on suunnattu erityisesti väitöskirjatöihin ja niiden jälkeiseen tieteelliseen työskentelyyn. Yhteisöt voivat hakea apurahoja erilaisten kulttuurihankkeiden toteuttamiseen. Keskusrahastosta jaettavia erityisapurahoja ovat Eminentia-apurahan lisäksi taiteen aloille suunnattu Katapultti ja laajemmille tutkijaryhmille tarkoitettu Tieteen työpaja –apuraha.

Lisätietoja apurahoista löytyy osoitteesta www.skr.fi/apurahat

Maakuntarahastojen apurahojen hakuaika on 10.1.-8.2.2013.

Suomen Kulttuurirahasto on yksityinen säätiö. Se tukee maamme kulttuurielämää myöntämällä apurahoja keskusrahastosta ja 17 maakuntarahastosta tieteen, taiteen ja kulttuurielämän eri aloilla toimiville henkilöille ja yhteisöille. Kulttuurirahastolla on myös omaa kulttuuritoimintaa.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki