Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » Mytech.fi on Teknologiateollisuuden uusi verkkopalvelu nuorille

Teknologiateollisuus ry

Mytech.fi on Teknologiateollisuuden uusi verkkopalvelu nuorille

Julkaistu: 23.10.2012 klo 14:58
Julkaisija: Teknologiateollisuus ry

MyTech.fi-palvelussa yli sata nuorta teknologia-alojen ammattilaista kertoo omista työtehtävistään, osaamisestaan ja työyhteisöstään.

Syksyn aikana sivustoille tulee lisää työtarinoita, kaiken kaikkiaan niitä on luvassa yli kaksi sataa.

Mahdollisuus kurkistaa aitoon työelämään

Mukana on nuorten ammattilaisten kokemuksia kaikilta teknologiateollisuuden päätoimialoilta erilaisista tehtävistä tuotannosta markkinointiin.

Nuorten tarinat ovat luettavissa teksteinä ja katsottavissa videoina sekä aikajanoina, jotka kuvaavat elämänpolkuja ja tyypillistä työpäivää. Palvelussa on perustietoa myös teknologiateollisuuden eri toimialoista ja yrityksistä.

Miten voi tietää mitä haluaa, jos ei tiedä mitä on tarjolla?

Tutkimusten mukaan nuoria kiinnostavat mielenkiintoiset työt, joilla on merkitystä.

- MyTechissä pääsee tutustumaan aitoihin nuoriin ammattilaisiin ja heidän kokemuksiinsa työstä. Toivottavasti tämä auttaa nuoria hahmottamaan teknologiateollisuuden monenlaiset mahdollisuudet. Erilaisten vaihtoehtojen hahmottaminen voi olla vaikeaa ilman konkreettisia esimerkkejä, sanoo Teknologiateollisuuden johtava asiantuntija Birgitta Ruuti.

Palvelussa on mahdollisuus hakea työtarinoita esimerkiksi tehtävän tai koulutusasteen mukaan.

MyTech-yhteisössä jokainen pääsee osallistumaan

Palvelun tarkoituksena on antaa nuorille mahdollisimman laaja kuva teknologiateollisuuden ammateista ja työpaikoista. Sivuston Facebook-yhteisössä nuoret pääsevät itse esimerkiksi suunnittelemaan oman työpäivänsä.

Birgitta Ruuti, puh. 040 581 8603, birgitta.ruuti@teknologiateollisuus.fi

www.mytech.fi

Suomalaisen teknologiateollisuuden päätoimialat ovat elektroniikka- ja sähköteollisuus, kone- ja metallituoteteollisuus, metallien jalostus, suunnittelu ja konsultointi sekä tietotekniikka-ala. Toimialalla tehdään 80 % koko elinkeinoelämän tutkimus- ja kehitysinvestoinneista. Ala vastaa 60 % Suomen koko viennistä, ja liikevaihdosta yli 70 % kertyy globaaleilta markkinoilta. Teknologiateollisuus ry:n runsaat 1 600 jäsenyritystä edustavat lähes 90 % Suomen koko teknologiateollisuudesta.