Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » Liikenne- ja viestintäministeri Merja Kyllönen vieraili TTS:llä

TTS Työtehoseura

Liikenne- ja viestintäministeri Merja Kyllönen vieraili TTS:llä

Julkaistu: 13.11.2012 klo 08:46
Julkaisija: TTS Työtehoseura

Liikenne- ja viestintäministeri Merja Kyllönen vieraili 9.11.2012 TTS:n Vantaan Sarkatien toimipisteessä. Lyhyen vierailun aikana ministeri sai kattavan kuvan TTS:n toiminnasta. Toimitusjohtaja Tarmo Luoma esitteli ministerille koulutus- ja tutkimustoimintaa ja henkilölogistiikan päällikkö Teemu Lähde kertoi erikseen henkilöliikenteen koulutustoiminnasta ja simulaattoreiden käytöstä opetuksessa. Linja-autosimulaattoria ministeri kertoi itsekin kokeilleen. Ministeriä kiinnosti myös kuinka opetus toteutetaan maahanmuuttajavaltaisissa koulutuksissa, joissa on useita eri kansallisuuksia.

Ministerin vierailussa hyödynnettiin opetuksessa käytettävää video-opetustekniikkaa ja vierailu näkyi etäyhteytenä TTS:n pohjoisimpaan toimipisteeseen Kuhmoon, joka on ministeri Kyllösen kotiseutua. Kainuulla on osansa myös TTS:n historiassa, sillä sotien jälkeen juuri Kainuusta tuli suuria määriä koulutettavia henkilöitä Työtehoseuralle opiskelemaan. Aikanaan Työtehoseurasta puhuttiin leikillisesti ”Kainuun yliopistona”.

Vierailun lopuksi tehtiin vielä esittelykierros TTS:n Sarkatien opetushalleissa, joissa koulutetaan rakennusalan, nostoalan sekä varastoalan tehtäviin. Rakennusala on TTS:n uusimpia koulutusaloja ja se on kasvanut koko ajan voimakkaasti. TTS kouluttaa rakennusalalle nyt sekä Vantaan Sarkatiellä että Kuhmossa, Vaalassa ja Suomussalmella.

Kuvia:

Liikenne- ja viestintäministeri Merja Kyllönen ja TTS:n toimitusjohtaja Tarmo Luoma http://www.tts.fi/images/stories/IMG_0637Kyllinen_Luoma.jpg

TTSn rakennusalan koulutustoimintaa esittelee rakennusalan päällikkö Kalle Laine http://www.tts.fi/images/stories/IMG_0641Kalle_Laine_esittelee.jpg

TTS - Työtehoseura on valtakunnallinen koulutus-, tutkimus- ja kehittämisorganisaatio, joka kouluttaa vuosittain noin 7000 opiskelijaa eri alojen ammattilaisiksi. Koulutustoiminnan lisäksi TTS - Työtehoseura tutkii ja kehittää noin 100 vuosittaisen projektin avulla työmenetelmien toiminnallisuutta, tehokkuutta ja tuottavuutta.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki