Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » Demariopiskelijat: Vuoropuhelua katteettomien syytösten sijaan

Sosialidemokraattiset Opiskelijat - SONK ry

Demariopiskelijat: Vuoropuhelua katteettomien syytösten sijaan

Julkaistu: 11.10.2012 klo 11:30
Julkaisija: Sosialidemokraattiset Opiskelijat - SONK ry

Sosialidemokraattiset opiskelijat - SONK ry on tyytyväinen, että niin tärkeä asia kun opiskelijoiden terveydenhuolto on nostettu keskusteluun. Varsinkin kun ammattikorkeakouluopiskelijoiden terveydenhuoltoa koskeva aloite hyväksyttiin SDP:n puoluekokouksessa toukokuussa 2012. Aihe on sekä puolueelle että SONKille hyvin tärkeä.

”En ymmärrä kokoomuksen näkemystä siitä, että demarit käyttäisivät opiskelijoita hyväksi kunnallisvaaleissa. Mielestäni tämä vaikuttaa enemmänkin epätoivoiselta hyökkäykseltä demareita kohtaan näin juuri ennen vaaleja”, varapuheenjohtaja Heino toteaa.

Kunnallisessa terveydenhuollossa on parannettavaa monelta osin, myös opiskelijoiden terveydenhuollossa. SONK haluaa kuitenkin muistuttaa, että kunnallisiin terveydenhuoltopalveluihin vaikutetaan parhaiten kunnallisella tasolla. Näin vaalien alla onkin hyvä keskustella siitä, miten ammattikorkeakouluopiskelijoiden terveydenhuoltopalveluita voidaan parantaa kunnassa.

Ammattikorkeakoululain luonnos on lähtenyt lausunnoille lokakuun ensimmäinen päivä, jolloin lakiluonnos on julkaistu kokonaisuudessaan Opetus- ja kulttuuriministeriön verkkosivuilla. ”Tietoa on kyllä saatavilla, ehkä Tuhatkunnan puheenjohtaja ei sitä osaa löytää?”, Heino kysyy.

SONK kokee, että Tuhatkunnan olisi jatkossa järkevämpää keskittää energiansa aitoon vaikutustyöhön opiskelijoiden tilanteen parantamiseksi, kuulopuheiden ja virheellisten syytöksien levittämisen sijaan.

Ammattikorkeakouluopiskelijoiden terveydenhuollossa on paljon kehitettävää ja SONK painottaakin, että julkiset palvelut ovat demareille keskeinen asia. ”Kokoomuksen ajatukset palveluiden yksityistämisestä ei ole hyvä ratkaisu palvelun käyttäjän tai kunnallisen talouden kannalta” Heino painottaa.

2. varapuheenjohtaja Tommi Heino

puh: 040-7231501