Etusivu » Tiedotteet » Kiinteistöt » ACO Stormbrixx -kasettijärjestelmä

Julkaistu: 28.09.2012 klo 15:57
Julkaisija: ACO Nordic Oy

TUOTEUUTINEN

ACO Stormbrixx -kasettijärjestelmä hulevesien viivyttämiseen, imeyttämiseen sekä veden varastointiin maan alla

ACO Stormbrixx on valmistettu polypropeenista ja valmistuksessa on käytetty myös kierrätysmateriaalia. Järjestelmän hyötytilavuus on 95 %, mikä vähentää maanrakennustöiden määrää ja kustannuksia sekä säästää tilaa tontilla.

Stormbrixx-järjestelmä perustuu nerokkaaseen ”munakenno”-tyyppiseen moduuliin, jotka varastoidaan ja kuljetetaan sisäkkäin asennettuna. Yhdessä rekassa pystytään kuljettamaan noin 320 kuution tarpeet. Näin hiilijalanjälki on mahdollisimman pieni. Moduulin koko on (p x l x k) 120 x 60 x 30,5 cm, ja näitä napsautetaan aina kaksi kappaletta kiinni toisiinsa. Valmiin kentän korkeus on 61 cm:n kerrannaisia ja pinta-ala aina sovitettavissa kohteen mukaan.

Järjestelmän patentoitu liitossysteemi tekee tuotteesta erittäin nopean asentaa. Valmis kenttä on erittäin tukeva ja riittävällä peittosyvyydellä myös raskaanliikenteen kestävä. Valmis kenttä on aina tarkastettavissa ja puhdistettavissa, eikä se näin ollen ole ”kertakäyttöinen”.

Jos järjestelmää käytetään viivyttämiseen, koko kenttä ympäröidään hitsattavalla PE-kalvolla ja kentän perään tulee mukana toimitettava virtauksensäätökaivo. Jos taas tehdään imeytyskenttä, ympäröimiseen käytetään hyvin vettä läpäisevää, kestävää suodatinkangasta.

ACO Nordic Oy toimittaa tarvittaessa koko järjestelmän asennuksineen päivineen tai vaihtoehtoisesti pelkät materiaalit.

Lisätietoa: Mika Värränkivi, puh. 0400 782 314, mika.varrankivi@aco-nordic.fi www.aco-nordic.fi

ACO Nordic on osa maailmanlaajuista, Saksassa vuonna 1946 perustettua ACO-konsernia, johon kuuluu 40 itsenäistä yhtiötä ympäri maailman. ACOn tuotteita valmistetaan 31 tuotantolaitoksessa 13 eri maassa. Taustalla on perheyritys, jolle muutkin arvot kuin taloudellinen tuotto ovat tärkeitä. Näitä ovat esimerkiksi toiminta paremman ympäristön ja huomisen puolesta. Toiminta Suomessa on alkanut vuonna 1989 Plastmo-sadevesijärjestelmien sekä valokatteiden myynnillä. ACO nimellä on toimittu Suomessa vuodesta 2004 lähtien. Tänä päivänä ACO tarjoaa asiakkailleen laajan valikoiman innovatiivisia, laadukkaita ja yhteensopivia rakennusalan tuotteita. Esteettisyys kuuluu hyvään arkkitehtuuriin ja siksi myös ACOn tuotteet ovat sopusoinnussa ympäristön kanssa. Lisätietoja: www.aco-nordic.fi

ACO Nordic - kohti parempaa huomista