Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » Samsung tuo markkinoille tablettitietokoneille ja matkapuhelimille suunnitellun lasertulostimen

Samsung Electronics Nordic

Julkaistu: 21.12.2011 klo 10:01
Julkaisija: Samsung Electronics Nordic

Samsungin ML-2165W-lasertulostimella onnistuu tulostaminen suoraan matkapuhelimesta tai tablettitietokoneesta. Vaivattoman mobiilitulostuksen mahdollistaa WiFi Direct -tekniikka, joka toimii mobiliilaitteessa ilman erikseen asennettavia ohjelmia tai ajureita. Pienikokoinen ML-2165W-tulostin toimii mobiililaitteiden lisäksi luonnollisesti myös tavanomaisten tietokoneiden kanssa.

Yhä useammat käyttävät tällä hetkellä matkapuhelinta ja tablettitietokonetta samalla tavalla kuin tietokoneita käytettiin vain muutamia vuosia sitten. Nykyajan mobiililaitteissa kulkevat mukana asiakirjat, matkaliput, varausvahvistukset ja muut tärkeät tiedot. Samsung on ratkaissut mobiilitulostamiseen liittyvät haasteet ja esittelee helppokäyttöisen ML-2165W-tulostimen.

Helppo kytkeä

ML-2165W on Samsungin ensimmäinen lasertulostin, jossa on sisäänrakennettu WiFi Direct -tekniikka, jolla tulostaminen onnistuu vaivatta ilman ajureiden asentamista tai esimerkiksi Bluetooth-yhteyden luomista. WiFi Direct -tekniikalla laitteet keskustelevat keskenään automaattisesti. Yhteensopiviin mobiililaitteisiin lukeutuvat tällä hetkellä Galaxy S2, Galaxy Note, Galaxy Tab 7.7, Galaxy Tab 8.9 ja Galaxy Tab 10.1 (Samsungin tablettitietokoneissa WiFi Direct vaatii toimiakseen Android 3.2 -alustaversion, joka on ladattavissa ilmaiseksi Samsungin kotisivuilta). Lue lisää WiFi Direct -tekniikasta: www.wi-fi.org.

Myös tietokoneille

ML-2165W sopii tietysti myös käytettäväksi pöytä- ja kannettavien tietokoneiden kanssa. Langattoman tekniikan ansiosta kaapeleita ei tarvita. ML-2165W on yksi markkinoiden pienimmistä lasertulostimista ja se on hädin tuskin suurempi kuin A4-tuloste. Kompaktista koostaan huolimatta laite tulostaa peräti 20 A4-sivua minuutissa melutason ollessa ainoastaan 50 desibeliä.

Tekniset tiedot: Samsung ML-2165W on A4-mustavalkolasertulostin. Tulostusnopeus jopa 20 A4-sivua minuutissa, 1200x1200 dpi:n tarkuudella. Melutaso 50 desibeliä. Tulostin käynnistyy valmiustilasta alle yhdeksässä sekunnissa. Muisti: 8 Mt. Patruunan riittoisuus: 150 kpl 80 gramman A4-tulostetta. Mitat 380 x 267 x 228 millimetriä ja paino viisi kiloa. ML-2165W saapuu kauppoihin helmikuussa 95 euron suositushinnalla varustettuna.

Kuluttajakysymykset: Samsungin asiakastuki, 030 6227 515

Ossi Luoma, myyntipäällikkö, IT, ossi.luoma@samsung.fi, 040 541 4023

Eva Carrero, markkinointipäällikkö, eva.carrero@samsung.fi, p. 0400 807 750

Toni Perez, OSG Viestintä, toni.perez@osg.fi, 0400 630 063.

Kuvapyynnöt: samsungpr@osg.fi

Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa: www.samsung.fi ja valitse uutiset.

Haluatko Samsungin lehdistötiedotteita tai kokeilla uusia tuotteita? Ilmoittaudu lähetyslistalle osoitteeseen samsungpr@osg.fi

Uutisia RSS-syötteinä: www.samsung.com/fi/aboutsamsung/rss/rssFeedList.do

Samsung Electronics Co Ltd, Korea, on johtava televisioiden, muistisirujen, matkapuhelinten, näyttöpaneelien, muistien ja järjestelmä LSI-tuotteiden valmistaja. Yrityksellä on 190 500 työntekijää 68 maassa ja yhdeksällä eri liiketoiminta-alueella. Vuonna 2010 yhtiön yhteenlaskettu liikevaihto nousi 135,8 miljardiin Yhdysvaltain dollariin. Samsung Electronics Nordic AB:n liikevaihto vuonna 2010 oli 1.1 miljardia euroa. Pohjoismaiden yhtiö on kasvanut nopeasti vuodesta 1992. Sillä on 330 työntekijää, ja sen valikoimaan kuuluvat uusimmat tuotteet matkapuhelinten, äänen- ja kuvantoiston, IT-laitteiden ja kodinkoneiden aloilta.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki