Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » Samsung Galaxy S II rikkoi myyntiennätykset: Galaxy S II -älypuhelimia on myyty 10 miljoonaa kappaletta

Samsung Electronics Nordic

Julkaistu: 26.09.2011 klo 15:00
Julkaisija: Samsung Electronics Nordic

Samsungin Galaxy S II -älypuhelimen maailmanlaajuinen myynti on ylittänyt 10 miljoonan rajapyykin.

Kahdeksan viikkoa huhtikuisen lanseerauksen jälkeen Galaxy S II -älypuhelimia oli myyty 5 miljoonaa kappaletta. Nyt laitetta on myyty tuplamäärä, 10 miljoonaa kappaletta.

Galaxy S II on Samsungin lippulaivapuhelin, joka on tunnettu 8,49 millimetriä ohuesta muotoilustaan ja suuresta 4,3 tuuman Super AMOLED Plus -näytöstään. Laitteessa on tehokas 1,2 gigahertsin tuplaydinsuoritun ja Android 2.3 -käyttöjärjestelmä, jotka toimivat erinomaisena perustana myyntimenestykselle. Tehoa riittää helposti myös moniajoon. Galaxy S II:lla voi vaikka kuunnella musiikkia ja samalla surffata netissä tai kirjoittaa sähköposteja tutuille. Puhelin on myös varustettu Samsungin Social Hub -palvelulla, jossa kaikki yhteydenpitokanavat on koottu yhteen paikkaan. Puhelinluettelo, sähköpostitilit, kalenteri ja sosiaalisen median palvelut, kuten Facebook ja Twitter, on solmittu kätevästi yhteen.

Galaxy S II -älypuhelimesta on saatavana vastikään lanseerattu, tyylikäs valkoinen malli sekä alkuperäinen ja näyttävä musta malli.

Tekniset tiedot: Galaxy II (GT-i9100) on kosketusnäyttöpuhelin, jossa on 4,3 tuuman Super AMOLED Plus -näyttö, jonka tarkkuus on 480 x 800 pikseliä (WVGA). Alustana toimii Android 2.3 -käyttöjärjestelmä (Gingerbread) ja käyttöliittymänä TouchWiz 4.0. Laitteessa on 1.2 gigahertsin tuplaydinsuoritin, ja se tukee HSPA -mobiilaajakaistastandardia, jonka tiedonsiirtonopeus on 21 mb/s. Muita yhteysominaisuuksia ovat Bluetooth 3.0, USB 2.0, WiFi 802.11 b / g / n, DLNA. Laitteessa on Flash 10.2 -tuki ja 16 Gb:n sisäänrakennettu muisti. Takana LED-salamavalolla varustettu 8 megapikselin kamera, edessä 2 megapikselin kamera. Laite tallentaa ja toistaa FullHD-laatuista kuvaa ja tukee yleisempia ääni- ja videoformaatteja. Radio, GPS, Google Maps ja digitaalinen kompassi. Quick Print -ominaisuus, Swype, kiihtyvyysanturi ja gyroskooppi. Mitat: 125,3 x 66,1 x 8,49 mm, paino 117 g. Akku 1650 mAh. Saatavana mustana ja valkoisena. Suositushinta 599 €.

Kuluttajakysymykset: Samsungin asiakastuki, 030 6227 515

Mika Engblom, myyntipäällikkö, Telecom, mika.engblom@samsung.fi, p. 0408 604 420

Eva Carrero, markkinointipäällikkö, eva.carrero@samsung.fi, p. 0400 807 750

Toni Perez, OSG Viestintä, toni.perez@osg.fi, 0400 630 063.

Kuvapyynnöt: samsungpr@osg.fi

Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa: www.samsung.fi ja valitse uutiset.

Haluatko Samsungin lehdistötiedotteita tai kokeilla uusia tuotteita? Ilmoittaudu lähetyslistalle osoitteeseen samsungpr@osg.fi

Uutisia RSS-syötteinä: www.samsung.com/fi/aboutsamsung/rss/rssFeedList.do

Samsung Electronics Co Ltd, Korea, on johtava televisioiden, muistisirujen, matkapuhelinten, näyttöpaneelien, muistien ja järjestelmä LSI-tuotteiden valmistaja. Yrityksellä on 190 500 työntekijää 68 maassa ja yhdeksällä eri liiketoiminta-alueella. Vuonna 2010 yhtiön yhteenlaskettu liikevaihto nousi 135,8 miljardiin Yhdysvaltain dollariin. Samsung Electronics Nordic AB:n liikevaihto vuonna 2010 oli 1.1 miljardia euroa. Pohjoismaiden yhtiö on kasvanut nopeasti vuodesta 1992. Sillä on 330 työntekijää, ja sen valikoimaan kuuluvat uusimmat tuotteet matkapuhelinten, äänen- ja kuvantoiston, IT-laitteiden ja kodinkoneiden aloilta.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki