Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » Karstulan S-marketiin valikoimauudistus

Karstulan S-marketiin valikoimauudistus

Julkaistu: 01.10.2012 klo 09:57
Julkaisija: Osuuskauppa Keskimaa

Keskimaa Osk:n Karstulan S-marketissa toteutetaan marraskuun aikana valikoimauudistus.

Myymälä muutetaan vastaamaan tilanjaoltaan palveluja käyttävien asiakkaiden ostokäyttäytymistä, odotuksia ja toiveita.

– Rakennamme myymälän asiakaskunnan päivittäisiin ostotarpeisiin paremmin vastaavat valikoimat. Valikoimasuunnittelussa huomioimme saamamme asiakaspalautteet ja asiakastyytyväisyystutkimuksen tulokset. Haluamme, että valikoimassamme ovat ne tuotteet, joita karstulalaiset meiltä mieluiten ostavat, aluejohtaja Marko Tyyskä kuvailee.

– S-market on asiakkaillemme ensisijaisesti ruokakauppa, joten siihen meidän pitää myös panostaa, marketpäällikkö Tiina Hyytiäinen kiteyttää.

Uudistus kasvattaa päivittäistavaravalikoimia (elintarvikkeet, hygieniatuotteet, pesuaineet, pehmopaperit, lehdet ja päivittäiskosmetiikka) liki 700 tuotenimikkeellä, yhteensä 9 800 tuotteeseen.  Lisää tilaa saavat ainakin panimojuomat, eläinten ruoka, säilykkeet, juustot, kylmämehut ja -keitot, korput ja rinkelit, texmex-tuotteet sekä pastat.

– Ostamista helpottavat myös aiempaa siistimmät ja selkeämmät esillepanot sekä tuotteiden parempi saatavuus. Pääsemme myös toteuttamaan monia asiakastoiveita, kun elintarvikkeet saavat lisää tilaa, Hyytiäinen kuvailee.

S-marketin käyttötavaravalikoimaa joudutaan muutoksen myötä supistamaan. Nykyisellään käyttötavaran osuus myyntialasta on noin kolmannes, mutta kokonaismyynnissä sen osuus on vain 8 %.

– Hyllytila on rajallinen, joten keskitymme tärkeimpään. Ei ole kannattavaa sen enempää myymälän kuin asiakkaiden näkökulmasta pitää hyllyssä tuotteita, jotka eivät juurikaan liiku.

Myyntiin jäävät edelleen myydyimmät tuoteryhmät, kuten naisten, miesten ja lasten alusasut, sukat, lelut, neulelangat, paperi ja toimistotarvikkeet sekä musiikki ja elokuvat.
Poistuvia ryhmiä ovat naisten, miesten ja lasten pukeutuminen sekä keittiön pienkoneet.

aluejohtaja Marko Tyyskä, 050 361 5810

marketpäällikkö Tiina Hyytiäinen, 040 708 7713

Keskimaa Osk on vähittäiskauppaa sekä matkailu- ja ravitsemiskauppaa ja liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 700 miljoonan euron vuosimyynnillään. Asiakasomistajia on yli 110 000. Keskimaa työllistää noin 2000 keskisuomalaista.