Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » Digigreen - ympäristöystävällinen digipaperi

Digigreen - ympäristöystävällinen digipaperi

Julkaistu: 14.08.2012 klo 15:18
Julkaisija: Antalis Oy

Digitaalinen painaminen on lisääntynyt ja vastaavasti on kasvanut myös tarve digitaaliseen painamiseen soveltuvalle kierrätyspaperille. Digigreen on vastaus tähän tarpeeseen. Se on premium-laatuinen molemmin puolin päällystetty monitoimipaperi, joka soveltuu nimenomaan digitaaliseen painamiseen ja jonka valmistuksessa on käytetty kierrätyskuitua.

Digigreen on testattu ja hyväksytty kaikissa digipainokoneissa. Se on HP Indigo –sertifioitu ja täysin yhteensopiva kaikkien värijauhepainotekniikkaa käyttävien koneiden kanssa (Xerox DocuColor, iGen 3 & 4, Kodak NexPress, Canon, Konica Minolta, MGI, Ricoh ja Xeikon). Digigreen soveltuu sekä mustavalkoisiin että värillisiin painatuksiin ja tulostuksiin.

Digigreenin valmistuksessa on käytetty kierrätyskuitua. Digigreen on FSC® Mix Credit –sertifioitu ja sille on myönnetty EU-ympäristömerkin käyttöoikeus. Tuotetta valmistava tehdas noudattaa ISO 14001 –standardia.

Digigreenillä on kierrätyspaperiksi neitsytkuitupapereihin verrattava huomattavan korkea valkoisuus (CIE 124) sekä hyvin alhainen määrä kierrätyskuidusta syntyviä pisteitä. Digigreenin tasainen ja erittäin sileä pinta sekä ensiluokkainen värin tarttuminen takaavat erinomaisen painojäljen. Tuotteella on korkea bulkki ja hyvä opasiteetti. Se on myös erittäin puhdas ja tarkasti leikattu, joten tuotteen ajettavuus on erinomainen. Tuote soveltuu hyvin myös jälkikäsittelyihin, mm. valkoisen lisävärin käyttöön, lakkaukseen, preeglaukseen ja foliointiin.

Digigreeniä valmistetaan kiiltävänä ja silkkipintaisena. Digigreen Gloss ja Silk ovat saatavina riisikäärittyinä SRA3-koossa neliöpainoissa 100 – 350 g/m2.

Digigreen on osa Antaliksen d2b-konseptia. Tämän ”digital to business” -konseptin mukaisesti me tukkukauppana olemme osaltamme mukana alan kehityksessä mm. tarjoamalla digitaaliseen painamiseen soveltuvia papereita.

Lisätietoja                            Antalis Oy, puh. (09) 348 300

Sami Eskelinen, puh. 0400 919 778, sami.eskelinen@antalis.fi

Antalis Oy kuuluu Antalis-ryhmään, joka on Euroopan johtava paperitukkuketju ja merkittävä pakkaustarvikkeiden jakelija. Antalis toimii 45 eri maassa 6000 työntekijän voimin. Suomessa Antalis Oy:n toimipisteet sijaitsevat Helsingissä, Tampereella ja Turussa. Yrityksen palveluksessa on 78 henkilöä ja liikevaihto vuonna 2011 oli 44,9 milj. euroa. Laajaan ja korkeatasoiseen tuotevalikoimaamme kuuluvat päällystetyt ja päällystämättömät painopaperit, design- ja erikoispaperit, kartongit, tulostuspaperit, kirjekuoret, suurkuvatulostusmateriaalit sekä pakkaus-, hygienia- ja kattaustuotteet. Tutustu yritykseemme: www.antalis.fi.